تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲
جالب است ۰
ظرفیت ریسک پذیری افراد مختلف است و برای یک سرمایه گذاری موفق مسئله ظرفیت ریسک افراد مطرح میشود و اینجاست که بحث سرمایه گذاری غیر مستقیم مطرح میشود که افرادی که دارایی یا کسب و کار خود را دارند و علاقه مند هستند که مازاد پول خود را سرمایه گذاری کنند، نیازمند طراحی ابزار هستند که با استفاده ار این ابزار ها به در آمد مطلوب برسند.
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ، سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه در مورد چالش های پیش روی سبد گردان ها گفت: مشکلاتیکه برای صندوق ها و سبد ها مطرح میشوند یک مجموعه ای از مشکلات است و باید موضوع را از یک مرحله بالا تر یعنی توسعه سرمایه گزاری غیر مستقیم شروع کنیم.
وی گقت : در حال حاضر یک انتقاد به متولیان وارد است. در کل دنیا سرمایه گذاری توسط انسان های حرفه ای صورت میگیرد و متاسفانه ما به گفته کارشناسان دچار یک انحرافی شده ایم و آن هم این است که با کد های بورسی توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم تحت الشعاع قرار گرفته  و همه افراد اشتباها با کد بورسی وارد بازار شدند.
وی افزود: یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کلید واژه های بورس بحث ریسک است و مانند بازار پول نیست که مبلغی را فرد اعطا کرده و قراردادی دریافت میکند و بر مبنای آن قرار داد سود مشخصی دریافت میکنند. اما بازار سرمایه به این شکل نیست؛ شما د راین بازار سرمایه گزاری می کنید و دامنه بالایی از درصد ریسک را باید در نظر بگیرید.
وکیلی ادامه داد: در اینجا بحث ریسک مطرح میشود و ظرفیت ریسک پذیری افراد مختلف است و برای یک سرمایه گذاری موفق مسئله ظرفیت ریسک افراد مطرح میشود و اینجاست که بحث سرمایه گذاری غیر مستقیم مطرح میشود که افرادی که دارایی یا کسب و کار خود را دارند و علاقه مند هستند که مازاد پول خود را سرمایه گذاری کنند، نیازمند طراحی ابزار هستند که با استفاده ار این ابزار ها به در آمد مطلوب برسند.
این کارشناس بازار گفت: در صورت بررسی بورس های جهانی خواهید دید که ابزار هایی برای این افراد طراحی شده و بورس اساسا یک کالای وارداتی است که به همین شکل وارد ایران شده و ایجاد تمایز و استفاده از روش های غیر استاندارد کاملا منسوخ است.
وکیلی بیان کرد: بر این اساس انحرافی در سپهر بازار سرمایه ایران ایجاد شده و توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم مورد بی توجهی قرار گرفته است و افراد با کد بورسی خود به هسته معاملات وصل شده و با توجه به میزان دسترسی که دارند و میزان داراییشان میتوانند از 500هزار تومان الی 100ها میلیارد سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: یکی از موانع اصلی شرکت های مدیریت دارایی به طور عام همین مسئله ای است که فرهنگ سرمایه گذاری غیر مستقیم به شکلی که باید جاانداخته نشده و علاوه بر آن این باور غلط که افرادی که از طریق سرمایه گذاری غیر مستقیم اقدام میکنند، یک پله عقب تر هستند و یا دانش کافی را ندارند.
همچنین ادامه داد: متاسفانه در ایران به دلیل اخذ کد بورسی ، عرضه اوالبه و چنین مواردی در اولویت قرارگرفت، موجب شکل گیری مشکلات و موانع سرمایه گذاری غیر مستقیم شد. در حال حاضر حل این مشکل و رفع این موانع به تنهایی به عهده سازمان بورس نیست. و این مقوله ها را باید از آموزش های پایه ای در مقاطع پایین تر باشیم تا سرمایه گذار به  طور آکادمیک با بازار سرمایه آشنا شود بنابراین با اعتماد به سرمایه گذاری غیر مستقیم شاهد حرکت های توده وار در بازار سرمایه خواهیم بود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcbszbw.rhb00piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین