تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
جالب است ۰
در این گفت و گو مطرح شد:

سال جامامدگی بورس از طلا

خودرو که متأسفانه به علت کمبود عرضه طی سالهای اخیر به کالای سرمایه ای تبدیل شده در بازار آزاد همزمان با افزایش نرخ ارز و البته احتمال افزایش قیمتهای کارخانه تحت تأثیر تورم سالیانه و هزینه ها  با افزایش قیمت روبرو می شود اما محدودیتهای اعمال شده از جمله محدودیت ثبت نام، مالیات و همچنین افزایش عرضه با طرحهای جذاب فروش می تواند حداقل بخش مصرفی را در بازار آزاد در خصوص خودروهای داخلی تا حدی کنترل کند.
سال جامامدگی بورس از طلا
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،علی جبل عاملی در مورد بارزار های پیشتاز گفت: به نظر می رسد سال 1403 سال سخت تری برای رقابت بازارهای مختلف سرمایه گذاری باشد چرا که ریسک های متعددی بخصوص ریسک های سیستماتیک از جمله تنش های منطقه ای، انتظارات را تحت تأثیر خود قرار دهد و  منجر به نتایجی نا منطبق با تجربیات گذشته شود. هر رویداد جدیدی در سپهر سیاست خارجی و یا داخلی می تواند محرکی برای تغییر در انتظارت و چشم اندازهای اقتصادی شده و حتی بدون تأثیر گذاری بر متغییرهای بنیادی اقتصاد، سرنوشت بازارهای مختلف را تحت تأثیر قراردهد.
وی گفت: تمامی بازارهای سرمایه گذاری از جمله مسکن، ارز، طلا، رمز ارز، خودرو و بورس همگی در یک مورد اشتراک دارند و آن اینکه افزایش نرخ ارز بر همه آنها تأثیر گذار است. اما شدت تأثیرات و یا اثر سیاستگذاری ها چه نقشی برای هر بازار بازی می کنند بحث دیگری است. تغییرات در قیمت ارز با فرض افزایش بیش از پیش آن در بازار آزاد تحت تأثیر عوامل داخلی و یا خارجی در وهله اول اثرگذاری سریعی بر خود بازار ارز، رمز ارزها و طلا و یا ابزارهای مبتنی بر طلا از جمله صندوقهای بورسی داشته باشد. البته با توجه به پیش بینی ها و همچنین احتمال افزایش تنش ها در سطح بین المللی افزایش بیشتر قیمت طلا حتی تا مرز 3000 دلار هم دور از انتظار نیست که این امر می تواند بازار طلا را پیشگام رشد در بین بازرها نماید. 
وی افزود:  رمز ارزها هم به تبع افزایش قیمت غیر رسمی ارز و همچنین برخی پیش بینی ها، با توجه به اقبال بسیاری از مردم به سرمایه گذاری در ان می توان مقصد دیگر نقدینگی دانست. در مورد مسکن هم به نظر می رسد تغییر خاصی در میزان عرضه آن مشاهد نشود چرا که شکاف بین عرضه و تقاضا وجود دارد و تا این موضوع مرتفع نشود این نیاز وجود دارد که می تواند بازار را تا حدی از رکود فعلی خارجی کند و معاملات کمی بهتر از  شرایط فعلی شود اما این بازار کماکان با مشکل پایین بود قدرت خرید مواجه است و البته نقدشوندگی نیز در آن با چالش مواجه است. خودرو که متأسفانه به علت کمبود عرضه طی سالهای اخیر به کالای سرمایه ای تبدیل شده در بازار آزاد همزمان با افزایش نرخ ارز و البته احتمال افزایش قیمتهای کارخانه تحت تأثیر تورم سالیانه و هزینه ها  با افزایش قیمت روبرو می شود اما محدودیتهای اعمال شده از جمله محدودیت ثبت نام، مالیات و همچنین افزایش عرضه با طرحهای جذاب فروش می تواند حداقل بخش مصرفی را در بازار آزاد در خصوص خودروهای داخلی تا حدی کنترل کند. 
جبل عاملی ادامه داد: اما در مورد بورس می توان گفت که تنها بازار جا مانده از سایر بازارهاست که پتانسیل بالایی برای رشد دارد که از دو جنبه قابل تحلیل است یک احتمال افزایش قیمت کامودیتیها در ماههای پیش رو و دیگری انتظار برای افزایش نرخ رسمی ارز که بخصوص برای شرکتهای صادر کننده موجب افزایش حاشیه سود خواهد شد. بنابراین در صورت عدم وجود ریسک های سیستماتیک و بوجود آمدن بحرانهای منطقه ای بازار سرمایه با توجه به عقب ماندن از سایر بازارهای رقیب و با تأخیری جند هفته ای و یا چندماهه مشابه سال 1397 می تواند با رشد خوبی همراه باشد و در این میان نیز شرکتهای تولیدی صادراتی و کامودیتی محور می تواند مورد بررسی قرار بگیرد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcgxu97.ak93t4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین