'] =0; ?>'] =0; ?> پیش‌بینی وضعیت امروز بورس | سرمایه گذاری آنلاین
تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰
جالب است ۰
در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه بعد از دو روز تعطیلی و پیش ‌از تعطیلات آخر هفته، متعادل آغاز کرد و هر چه از دقایق ابتدایی بیشتر فاصله گرفت، سمت تقاضا کم‌رمق‌تر و سمت عرضه قوی‌تر و پُررنگ‌تر شد.
پیش‌بینی وضعیت امروز بورس
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،با توجه به رنج‌های دقایق پایانی بازار یکشنبه، انتظار ما از بازار چهارشنبه با وجود قرار گرفتن در بین‌التعطیلین بیشتر بود. به نظر بازار تا حدودی به این جمع‌بندی رسیده که وعده‌های اخیر دولت طبق معمول حرف‌‎درمانی است و او خیلی تمایل به تغییر رویکرد ندارد و لذا در همین راستا چندین بار تاکید شد علاوه بر کوتاه کردن دامنه نوسان، نیاز به افزایش حجم مبنا داریم؛ چراکه فعلا سیاسیون کشور سرگرم انتخاباتند و کسی توجه به حال و روز بازار ندارد. در نتیجه معاملات چهارشنبه شاخص کل با افت حدود 6 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 81 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات کاهشی بود و به 2.1 همت رسید و رقمی بالغ بر 270 میلیارد تومان از چرخه بازار خارج شد.

بازار چهارشنبه حرفی برای گفتن نداشت و بسیار تلخ و کسل‌کننده پیش رفت. گویی باید به این روند منفی‌ 4 ساله عادت کنیم ! بنابراین گزارش امروز را با 3 موضوع خاص پیش می‌بریم. موضوع اول، بحث داغ انتخابات است. همانطور که در گزارش اخیر هم اشاره شد، طی روزهای اخیر بسیاری از چهره‌های برتر سیاسی کشور (از روسای جمهور قبل و رئیس مجلس فعلی و پیشین گرفته تا شهردار و معاون رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بسیاری از وزرا، نمایندگان مجلس، رئیس دانشگاه تهران و ...) برای کاندید شدن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفتند و ثبت‌نام کردند و همه این عزیزان هم آمده‌اند تا مشکلات مردم را حل کنند ... !!
سوالی که در این چند روز ذهن ما را درگیر کرده این است که در پس دنیای سیاست چه تحولاتی در پیش است که برخی خود را اینچنین به آب و آتش می‌زنند ؟! به‌نظر انتخابات پر حاشیه‌ای در پیش است. چه در بخش تائید و رد صلاحیت‌ها، چه در بخش تبلیغات و مناظره‌های تلویزیونی و چه در بخش رای‌گیری! و حتی تصور می‌کنیم اگر بسیاری از افراد مطرح و سرشناس تائید صلاحیت شوند، احتمالا انتخابات دو مرحله‌ای را خواهیم داشت ! طبق برنامه زمانبندی ارائه شده، روز 22 خرداد یعنی سه‌شنبه پیش رو، افراد تائید صلاحیت شده که شرایط حضور در انتخابات این دوره را دارند، توسط شورای نگهبان اعلام و مشخص خواهند شد.

و نکته جالب اینکه، وعده و وعیدها درخصوص حمایت از بازار خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد، آغاز شده است. طی روزهای اخیر آقای علی لاریجانی که هنوز صلاحیت‌اش توسط شورای نگهبان تائید نشده با ضبط ویدئویی به‌سوال یکی از فعالین بازار پاسخ داد و گفت: "به‌ نظر می‌رسد قبل از اینکه بگوییم سیاست‌مداران باید برای بورس چه کنند، باید بگوییم که حکومت چه کارهایی را در مورد بورس نباید بکند. چرا نرخ انرژی ناپایدار است ؟ چرا عوارض‌های نابجا و قیمت‌گذاری دستوری برای شرکت‌های بورسی وضع می‌شود ؟ چرا نرخ سود بانکی نامتوازن است ؟ اگر مداخلات انجام نشود، شرایط بورس وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد." همانطور که انتظار می‌رفت، کاندیدها به شدت به دنبال بهره‌برداری از شرایط نامساعد بازار سرمایه هستند. و البته سهامداران هرگز فراموش نخواهند کرد که اولویت اول دولت سیزدهم هم بورس بود و جای این اولویت هنوز درد می‌کند !

از دید ما وعده‌هایی قابل اعتمادند که اولا قابلیت اجرایی شدن داشته باشند و دوما به شکل کُلی و شعارگونه نباشند. اینکه مطرح شود ما از بورس حمایت می‌کنیم، دقیقا نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت که بازار طی 3 سال اخیر تجربه کرد. بنابراین بسیار مهم است که نامزدها به شکل واضح درخصوص برنامه‌های خود چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه اقتصادی با ارائه جزئیات صحبت کنند و تصور می‌کنیم یکی از نکات کلیدی که می‌تواند فضا را روشن کند، دیدگاه نامزدها درخصوص بودجه دولت است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdch6wn6.23n-qdftt2.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین