تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۸
جالب است ۰

بحث حباب در بورس را رها کنید

دکتر محمودرضا خواجه نصیری
بحث حباب در بورس را رها کنید
رشد بازار آرزوی همه فعالین بازار است.قطعا در کنار رشد بازار باید به عمق بازار هم توجه کرد. بازار نیاز دارد که با حجم بالا و گردش زیاد عمق پیدا کند.

صف های خرید سنگین در بازار به مفهوم تقاضا و  میل فزاینده به سرمایه گذاری است.عرضه بخشی از این صف های خرید  پاسخ به تقاضای بازار است و استفاده از تعابیری مانند ریزش بازار موجب هراس بازار می شود. تحلیگران واقعی بجای صیانت صرف از صف های خرید باید با ارایه گزارش های تحلیلی بیشتر به افزایش دانش بازار سرمایه کمک کنند.

مفهوم ارزندگی بر اساس مفروضات و دلایل مختلف برای بازیگران مختلف بازار  متفاوت است که منجر به گردش معاملات و افزایش عمق بازار می شود. اگر به حفظ روند بلندمدت ، تعمیق و افزایش پایداری در رویکرد مثبت مردم به بازار اهمیت ندهیم اقبال به بازار کوتاه مدت و نقدینگی وارد شده فرار خواهد بود.

بحث حباب را رها کنید! چه موافقان و چه مخالفان. از مفاهیم مصداقی دقیق استفاده کنید ارزش گذاری سهام مبانی علمی دقیقی دارد لیکن به دلیل تغییر مفروضات در گذر زمان مفاهیم  داینامیکی پیدا می کند لذا مطلق نگاه کردن به این موضوع چه درباره کل بازار و چه سهام مختلف صحیح نیست.

این روزها بخش عمده ای از اظهار نظرها در بازار حول اثبات یا رد حباب می چرخد که عمدتا هیچ گاه تا قبل از تخلیه حباب قابل پیش بینی نیست.

بهتر است حرفه ای های بازار و متخصصان با تحلیل خرد و کلان بر روی اقتصاد، صنایع و سهام اطلاعات مطلوبی جهت تصمیم گیری در مسائل مالی به سرمایه گذاران بدهند و تجربه خود را به نحو مطلوب پیشکش میهمانان تازه وارد بازار سرمایه کنند.

سرمایه گذاران تازه وارد بهتر است بدانند که ورای عرضه و تقاضای ثبت شده در سامانه معاملات اطلاعات مالی کامل و شفافی جهت تصمیم گیری وجود دارد به آن استناد کنند تا اسیر روندهای کوتاه مدت نشوند.

نگاه اشخاص را به اطلاعات مالی شرکت ها معطوف کنیم تا تصمیمات سرمایه گذاران متقن باشد و هیجانات روزمره بازار کمتر اثر گذار باشد.
هر سرمایه گذاری اعم از حقیقی و حقوقی بر اساس بازده انتظاری ، ریسک‌ پذیری ، الزامات یا مطلوبیت های پرتفوی و برنامه های اقتصادی آتی می تواند تصمیمی متفاوت در بازار بگیرد.
تلاش برای همسو کردن همه بر یک تفکر در سرمایه گذاری ناکام است و طراوت بازار را از بین می برد.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd5j09.yt0no6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما