تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
جالب است ۰
محمدعلی نجفی، شهردار تهران گفت: بدهی‌ شهرداری تهران ۵۲هزار میلیارد تومان یعنی ۳برابر بودجه است.
بدهی‌ شهرداری تهران ۵۲هزار میلیارد تومان است یعنی ۳برابر بودجه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدعلی نجفی، شهردار تهران در گزارش عملکرد مدیریت شهری گذشته گفت: گزارش من در حد ۹۵درصد دقت دارد. در ۱۲سال گذشته فرصت‌های زیادی از دست رفته است.

وی گفت:خطاهای محاسباتی زیادی در ده سال گذشته در اجرای پروژه‌ها رخ داده است، مثل ساخت پل صدر و‌ تونل توحید.

وی افزود: قضایایی در شهرداری تهران وجود دارد که بنظر ما سوء استفاده بود و‌ باید به مراجع قضایی برده شود.

وی ادامه داد: در اواخر اسفندماه ۹۵، قراردادی با فردی در دانشگاه پلیس به میزان یک میلیارد تومان بسته شده که در مرداد ماه ۸۵۰میلیون تومان آن پرداخت شده، خروجی پروژه چیز خاصی نبوده است.

و همچنین باز قراردادی به مبلغ مقدار ۸۰۰میلیون تومان با همان فرد در ۲مردادماه بسته شده که در همان روز ۷۳۰میلیون تومان آن پرداخت شده، در پیگیری‌های قضایی متوجه شدیم از این مقدار ۱۰۰میلیون و خورده‌ای به حساب همان فرد و‌ مابقی به حساب معاون شهردار تهران توسط رییس دفتر برای فعالیت‌های انتخاباتی برگردانده شده است.

شهردار تهران گفت: بدهی‌های شهرداری تهران ۵۲هزار میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان یعنی سه برابر بودجه ۱۷هزار و ۹۰۰میلیونی است. مبالغ قابل وصول فقط ۴هزار و ۷۳۰میلیون تومان است.

وی افزود: ۶۷۴ ملک به صورت سلیقه‌ای در اختیار نهادها و افراد قرار گرفته و هیچ معیاری برای واگذاری وجود نداشته است. و شهر در حوزه مالی دیمی و من درآوردی اداره شده است.

وی همچنین گفت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری ٣٦ هزار میلیارد تومان نیاز است که این رقم را باید به رقم بدهی اضافه کنیم. و روند منابع نقد و غیر نقدی در شهرداری از سال ۸۴ تا ۹۵روند شتابداری بوده است .وضعیت عمرانی در شهرداری به گونه ای است که دیگر پولی برای عمران و آبادی باقی نمانده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.o0n2yt0oka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین