تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱
جالب است ۰
درمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سوژمیران صورت گرفت؛

«فسوژ» ۳۶۶ ریال سود تقسیم کرد

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سوژمیران به ازای هر سهم ۳۶۶ ریال سود تقسیم شد.
«فسوژ» ۳۶۶ ریال سود تقسیم کرد
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سوژمیران با حضور بیش از ۵۱درصد سهامداران برگزارشد.
اکبر شفیعی مدیر عامل شرکت سوژمیران در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، گفت: در سال ۹۵ اقدام به ساخت کارخانه هوی مدیا به صورت ١٠٠ درصد داخلی کرده و در سال ۹۶ بهره‌برداری از آن آغاز شده است. این کارخانه شرکت را قادر ساخته تا با خاک بسیار کم‌عیار بتواند کنساتره سرب تولید کند.
وی افزود: ظرفیت اسمی کارخانه ۸ هزار تن کنسانتره سرب در سال است. در سال‌های اخیر، شرکت همواره در حدود ۸۵درصد ظرفیت را به کار گرفته است.
شفیعی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۷هزار تن به ذخایر اضافه شده است، اظهارداشت : برنامه حفاری ۵۰ هزار متری برای سال جاری با سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد ریالی دارد که می تواند ذخیره خوبی برای شرکت داشته باشد.
مدیر عامل شرکت سوژمیران، گفت:به دلیل بومی‌سازی تکنولوژی تولید کنسانتره سرب، شرکت قادر است که بدون هرگونه وابستگی به خارج از کشور به فعالیت خود ادامه دهد. کیفیت کالای تولیدی نیز با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.
وی خصوص قیمت گذاری محصولات شرکت ، افزود: قیمت‌گذاری محصولات براساس قیمت سرب در بورس فلزات لندن LME صورت می‌پذیرد و شرکت از جایگاه مناسبی در صنعت برخوردار است.
عوامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی سرب
شفیعی به عوامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی سرب اشاره کرد و تصریح کرد: تقاضای چین و جهان، آینده صنعت باتری و رشد تقاضای خودرو به ویژه از سمت هند و چین ،اختلال در زنجیره تامین، تولید ثانویه (بازیافت)، تغییرقدرت شاخص دلار ،محدودیت زیست محیطی، سیاست های پولی فدرال رزرو، سطح موجودی انبارهااز جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی سرب است.
مدیر عامل شرکت سوژمیران گفت:به جهت گسترش و اجرای عملیات حفاری و مغزه‌گیری اکتشافی در معدن روانج اقدام به عقد قرارداد پیمانکاری کرده است که این امر موجب افزایش ذخیره می شود.
وی در ادامه مجمع با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت خارج از لیست صنایع آلاینده است، تصریح کرد:شرکت در نظر دارد تا پس از اکتشاف بیش از ۲ میلیون تن، اقدام به درخواست افزایش پروانه بهره‌برداری و اخذ مجوز کارخانه شماره ۲ با هدف افزایش ، تولید کند.
به گفته شفیعی دوره وصول مطالبات از ۱۲۶ روز در سال ۱۴۰۱ به ۲۱۷ روز در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است.
مدیر عامل شرکت سوژمیران گفت:۶.۸ میلیون دلار حاصل از فروش شرکت با میانگین نرخ ۴۸۸۰۰ تومان به فروش رفته است.
«فسوژ» تجدید ارزیابی ندارد
وی در در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص تجدید ارزیابی نیز گفت: در حال حاضر شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ندارد.
شفیعی ارتقای بهره وری، مدیریت اثر بخش هزینه‌ها و بهای تمام شده، بهبود کیفیت، افزایش تولید محصولات نهایی و میانی، توسعه سهم بازار، افزایش سودآوری و ارزش سهام‌ و بهبود برند و تصویر بیرونی شرکت را از مهمترین اهداف استراتژیک شرکت عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت سوژمیران به اقدامات مهم شرکت در فرآوری بوکسیت اشاره کرد و افزود: کان سنگ فعلی معدن مناسب استفاده در کارخانه‌های آلومینیوم نیست. لذا شرکت در نظر دارد جهت پرعیارسازی مطالعات گسترده ای در مقیاس صنعتی برای افزایش عیار و حذف عنصر مزاحم انجام دهد برهمین اساس استفاده از روش های صیقلی جهت پرعیار سازی سنگ بوکسیت در دستور کار خود دارد.
وی ادامه داد: به طور یقین با انجام روش های صیقلی جهت پرعیار سازی سنگ بوکسیت، می‌توان محصول را به قیمت مناسبتر با حاشیه سود بیشتر در بازار داخل عرضه کرد.
در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سوژمیران صورت‌های مالی تصویب و به ازای هر سهم ۳۶۶ ریال معادل ۱۰درصد سود تقسیم شد.
اعضای جدید هیئت‌ مدیره «فسوژ» انتخاب شدند
در ادامه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سوژمیران ۷ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل شرکت انتخاب شدند.
بر این اساس پس از رای گیری سهامداران اعضای هیئت‌مدیره جدید ، شرکت گروه صنعتی ومعدنی امیر،شرکت صنعتی آراسته معدن،شرکت کاوندگان قشم،آقای حمید محمدی اصل و آقای امیر هادیان به به عنوان اعضای اصلی و شرکت گلومینکو قشم و شرکت توسعه املاک و ساختمان امیر به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره شرکت سوژمیران انتخاب شدند.
https://sarmayegozarionline.ir/vdchivn6.23nqzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین