تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
جالب است ۰
بانک‌ها در قبال مشکوک الوصول شدن تسهیلات اعطایی، املاک و مستغلاتی را تحت عنوان وثایق تملیکی تصاحب کرده‌اند که می‌تواند ریسک نقدینگی بالایی به شبکه بانکی تحمیل ‌کند.
بانک صادرات و نقض یک‌ قانون
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،بانک‌ها در قبال مشکوک الوصول شدن تسهیلات اعطایی، املاک و مستغلاتی را تحت عنوان وثایق تملیکی تصاحب کرده‌اند که می‌تواند ریسک نقدینگی بالایی به شبکه بانکی تحمیل ‌کند. علاوه بر آن، نگه داشتن این نوع دارایی‌ها باعث انجماد دارایی‌های بانک و اخلال در عملیات بانکداری می‌شود.
روند افزایشی قیمت مسکن طی پنج سال اخیر سبب شده است در حال حاضر برخی از بانک‌ها به امید آن که بتوانند در سال‌های آتی با فروش املاک و مستغلات تملیکی خود سود غیرعملیاتی کسب کنند، در کوتاه مدت انگیزه چندانی برای فروش اموال غیرمنقول نداشته باشند.
در حال حاضر بانک‌ها مجاز هستند تنها به میزان ۳۰ درصد از حقوق مالکانه خود پس از کسر سود قطعی نشده را به عنوان دارایی ثابت مشهود نگهداری کنند. با این حال فقط در یک فقره بانک صادرات حدود ۱۲۴ واحد درصد بالاتر از محدوده قانونی اقدام به نگهداری دارایی‌های ثابت مشهود و نامشهود بانکی کرده است. ارزش این اموال مازاد، حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.
ارقام ذکر شده از صورت مالی و گزارش اموال غیرمنقول بانک صادرات استخراج شده است. مازاد این دارایی‌ها صرفا بر اساس قیمت دفتری تخمین زده می‌شود. معمولاً ارزش‌های ثبت شده با قیمت روز فاصله بسیاری دارد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcayana.49nim15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین