تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
جالب است ۰
در مورد بحث سبد گردان ها و سایر نهاد های فعال در بازار موضوع بی اعتمادی صدق میکند و عده کثیری سرمایه خود را از بورس خارج میکنند و عملا با ضعف مشتری همراه هستیم.
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،عباسعلی حقانی نسب، عضو هیئت مدیره سبد گردان هدف در مورد وضعیت سبد گردان ها گفت: یکی از اقداماتی که ایران انجام داد و حمله کرد به اسراییل موجب شد که متولیان بورس دامنه نوسان معاملات را از 7 درصد به یک درصد کاهش داد که به نظر من تصمیم بسیار خوبی است ، اما موقتی است و برای چند روز اجرا میشود.
وی گفت: تولید کشور ما در سال جهش تولید در وضعیتی قرار گرفته که بورس و تولیدات بورسی با چهار مشکل اساسی روبرو هستند. یکی از آنها طنش های سیاسی داخلی و خارجی است، بعد از آن بحران سیاست های غلط مالیاتی را داریم سپس بحران اصلی ساختار سازمان بورس و بحران اعتماد از دست رفته که در سه سال گذشته تاثیر زیادی بر نزول بازار دارد.
وی افزود: باید راهکاری برای حل مشکل تولید پیدا کنیم. یکی از این راهکار ها محدود کردن دامنه نوسان است به شرطی که این محدود کردن دامنه شش ماه امتداد یابد چرا که بورس و تولید در شرایط کاملا بحرانی هستند.ضمنا حجم مبنای معملاتی را کاهش دهند و از طرفی چون شرکت ها منابع آزاد و مازاد زیاد دارند که متعلق به سهامدار است و شرکت از آن ها استفاده میکنند.
حقانی نسب ادامه داد: شرکت ها با تل انبار کردن حساب های دریافتنی و همینطور احتکار اجناس موجب زیان سهامدلر میشود لازم است که بخشی از این پول را وارد بازار کرده تا اعتماد به بازار باز گردد یعنی اگر دامنه نوسان یک درصدی را داشته باشیم و به مدت یک ماه نماد ها سبز باشند اعتماد حداقل به بازار های مولد برمیگردد، با دامنه نوسان 7درصد نمیتوان بازار را سبز نگه داشت.
این عضو هیئات مدیره گفت: این موضوع بسیار مهم است و متولیان باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند. و ما هم همین درخواست را داریم تا زمینه اعتماد به بازار فراهم شود. در مورد بحث سبد گردان ها و سایر نهاد های فعال در بازار موضوع بی اعتمادی صدق میکند و عده کثیری سرمایه خود را از بورس خارج میکنند و عملا با ضعف مشتری همراه هستیم.
وی بیان کرد: با این شرایط نه تنها جذب سرمایه مشکل میشود بلکه باعث حرکت سهامداران به سمت بازارهای سوداگرانه میشود. و عملا پولی وارد بازار نمیشود که برای جذب آن با مشکل مواجه باشیم. دومین مشکل عمده سبدها طبق تدابیر سازمان حضور در حاشیه است و هیچ وقت این ابزار مورد توجه و طرفداری سازمان بورس قرار نگرفت. به علامه مسائل هزینه ای و مشکلات نرم افزاری هم اضافه شده است.
این مقام مسئول گفت: متولیان سازمان هیچ اهمیتی به سبد ها نمیدهند و مدام تبلیغ ابزار های مستقیم میپردازد. اکثر مسائل مربوط به سبد ها به متولیان بازار سرمایه برمیگردد. سازمان بورس، شرکت بورس ، فرا بورس  و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران و همینطور شرکت های نرم افزاری نهاد های مرتبط با مشکلات سبد گردان ها هستند.
https://sarmayegozarionline.ir/vdccmmq4.2bqep8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین