تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
جالب است ۰
در گفت و گو با عضو هیئات علمی دانشگاه تهران مطرح شد.

کاهش نرخ ارز به شرط سکوت در منطقه/ رشد غیر قابل پیشبینی طلا

به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،در مصاحبه ای با البرت بغزیان کارشناس اقتصادی و عضو هیئات علمی دانشگاه تهران در خصوص رشد قیمت ارز و روند رشد آن گفت: این که رشد دلار تا کجا ادامه دارد سوالی است که همه میپرسند و جوابی برای آن وجود ندارد. در خوشبینانه ترین حالت باید گفت که منتظر عدد نباشیم. رشد قیمت دلار وابسته به تحولات سیاسی مانند حمله به کنسول گری، تحریم ها و جنگ هستند و اثر آنها دائما در حال افزایش است.
وی گفت:همچنین مواردی چون انجام تخصیص های بانک مرکزی در خصوص ادامه نرخ مبادلات، مبارزه با قاچاقچیان ارز به روند افزایش قیمت دلار مرتبط است. اما در حال حاضر و با شرایط موجود به همین وضع ادامه دارد و اگر ایران عکس العملی از خود نشان ندهد این نرخ ممکن است روند کاهشی پیدا کند. باید منتظر تصمیمات دولت ، نماینده شورا ها و شورای امنیت ملی ماند.
وی درخصوص عوامل افزایش قیمت دلار افزود: عاملان افزایش قیمت دلار تعیین کننده قیمت دینار و درهم کویت، عراق و کشورهای عربی هستند که با قیمت گذاری نرخ رشد را کنترل میکنند و از این مسئله بانک مرکزی و دولت خبر دارد. جلو گیری از قاچاق ارز و کالا ، سوداگری ها و احتکار نیز از عوامل قیمت دلار هستند که حدود 5درصد بازار را فراگرفته و البته که نظارت بر این موضوع به عهده دولت است.
بغزیان در خصوص عملکرد بانک مرکزی در حفظ ارزش پول ملی گفت: بانک مرکزی اختیاراتی دارد که باید به آن داده شود. بانک مرکزی میتواند با جلوگیری از رفع ناترازی بانک ها با فروش ارز به نوعی این کسرت را جبران کند، و این تعلل باعث ایجاد نابسامانی میشود. باید با این موارد برخورد کرد و ملاحظات را در نظر نگرفت.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcbwzbw.rhb0fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین