تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۷
جالب است ۰
قرارداد تامین ۱۳ هزار تن ریل توسط شرکت ذوب آهن جهت پروژه اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری امضا شد.
پالایشگاه بورسی با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، مراسم امضای قرارداد تامین 13 هزار تن ریل جهت پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری با حضور مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن و محسن قدیری مدیرعامل پالایشگاه اصفهان در دفتر معاونت فروش ذوب‌آهن برگزار شد.
بر اساس این گزارش، محسن قدیری مدیرعامل پالایشگاه اصفهان در این مراسم گفت: این قرارداد برای زیرساخت مهمی امضا شد که طی آن با احداث خط آهن 23 کیلومتری، پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به ایستگاه ورتون و در واقع راه‌آهن سراسری متصل می‌شود.
وی افزود: پالایشگاه اصفهان تلاش کرده در این راستا پروژه‌های مختلفی را اجرا کند که این قرارداد مربوط به یکی از این پروژه ها است. این پروژه یکی از 460 پروژه پالایشگاه اصفهان محسوب می‌شود. زیرساخت‌های لازم توسط پالایشگاه برای دریامحور شدن و وصل شدن به دریا و دنیا از طریق بندرعباس‌ با توجه به خرید 500 هکتار زمین توسط پالایشگاه در بندرعباس محقق خواهد شد.
قدیری ادامه داد: با اجرای این پروژه مهم که 10 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و ارزش قرارداد تامین 13 هزار تن ریل آن نیز بیش از 750 میلیارد تومان است از طریق راه‌آهن به بندرعباس متصل می‌شود. با احداث این خط آهن ، امکان حمل و نقل 10 میلیون تن محصولات نفتی از طریق راه‌آهن ایجاد می‌شود که اثر بسیاری بر کاهش آلایندگی محیط زیست دارد و تردد 1500 تا 2000 کامیون را نیز کاهش می‌دهد که به لحاظ ایمنی جاده‌ها نیز بسیار ارزشمند است.
مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا، تامین کننده ریل خطوط بین شهری و متروی کلان شهرها است، گفت : امروز ذوب‌آهن اولین قرارداد تامین ریل جهت پروژه‌ای درحوزه نفت را با پالایشگاه اصفهان به امضا رساند و آمادگی اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر در این حوزه نیز وجود دارد که نقش مهمی در توسعه زیر ساخت و پویایی اقتصاد دارد.
وی افزود: طبق این قرارداد در نیمه دوم سال آینده 13 هزار تن ریل 60E1 جهت پروژه اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری توسط ذوب‌آهن تولید و ارائه می‌شود. این قرارداد نمونه بسیار مطلوبی از توسعه زیرساخت‌های مهم با استفاده از توان داخلی با نگرش دانش بنیان است. ذوب‌ آهن با استانداردهای بالا و تولید اقتصادی به سمتی در حال حرکت است تا اجرای پروژه‌های بزرگ را با تولیدات داخل عملیاتی کند. برنامه ذوب آهن در سال آینده بر اساس توافق با وزارت راه، تولید 70 هزار تُن ریل است اما آمادگی گسترش ظرفیت تولید به هر میزان سفارش وجود دارد.
شرکت راه‌آهن راه به عنوان پیمانکار این پروژه فعالیت می‌کند و مسئولین این شرکت نیز در مراسم امضای قرارداد تامین ریل اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری حضور داشتند.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcbgzbw.rhb08piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین