تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
جالب است ۰
رییس سازمان امور مالیاتی گفت: برای شناسایی املاک لوکس اقدام کردیم که فقط در تهران حدود ١١٠ تا ١٢٠هزار خانه لوکس را برای مالیات ستانی شناسایی کردیم.
شناسایی حدود  ١٢٠ هزار خانه لوکس در تهران برای اخذ مالیات
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، هادی سبحانیان در سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: با استفاده از توان این شرکت‌ها برای شناسایی املاک لوکس اقدام کردیم که فقط در تهران حدود ١١٠ تا  ١٢٠هزار خانه لوکس را برای مالیات ستانی شناسایی کردیم. 
وی ادامه داد: از ظرفیت اشرکت‌های دانش‌بنیان برای جلوگیری از فرار مالیاتی و دانه درشت‌ها استفاده می کنیم و هدف سازمان امور مالیاتی شناسایی دانه‌درشت‌‌ها بوده و مردم بدانند که ۵٠ درصد اصناف مالیات صفر داشتند و ٩٠ درصد اصنافی که مشمول مالیات شدند مالیات کمتر از ٢٠ میلیون تومان در سال می پردازند.
رییس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات بر عایدی سرمایه تنها مشمول درصد پایین و قلیلی از مردم می‌شود و اینگونه نیست که مردم با خرید یک دستبند طلا و سکه مشمول این مالیات شوند و سطح معافیت‌های مالیاتی در این بخش بالاست.
سبحانیان با اشاره به افزایش سهم درآمدهای مالیات در بودجه افزود: در اسناد بالادستی تاکید شده که باید باید از درآمدهای نفتی فاصله بگیرم و بر روی درآمدهای مالیاتی تمرکز کنیم و برای استفاده از درآمدهای مالیاتی هدف گذاری کنیم که علیرغم تاکیدات رهبری و اسناد بالادستی ، سالیان سال در این حوزه دستاورد مهمی نداشتیم.
معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: این سوال در اذهان عمومی وجود دارد که چرا با وجود اینکه کشورمان نفت دارد از مردم مالیات گرفته می‌شود و کشور را با درآمد مالیات اداره می‌کنند اما مردم باید بدانند که منابع نفتی باید برای نسل‌های آتی درآمد پایدار ایجاد کند و قطعا نباید صرف امورات جاری کشور شود.
وی افزود: همچنین باید توجه داشت که شیر نفت در اختیار موضوعات بین‌المللی قرار دارد و قیمت آن تحت تاثیر موضوعات منطقه‌ای است از این رو منابع کشور را نباید به منابع نفتی گره بزنیم و این مباحث را باید مکررا به مردم توضیح دهیم.
رییس سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر حدود ۵٠ درصد منابع بودجه را از مالیات تامین می‌کنیم در حالی که این عدد در سال  ١۴٠٠ حدود ٣٠ درصد بود و توانستیم این آرزوی دیرینه را که در تمام اسناد بالادستی ذکر شده، برآورده کنیم.
سبحانیان درباره فرهنگ‌سازی مالیاتی است، اظهار داشت: امروز با سوالات جدی درباره مالیات ستانی در افکار عمومی مواجه هستیم اما باید مالیات ستانی را  به امر طبیعی که لازمه توسعه و آبادانی است، در افکار عمومی تثبیت کنیم و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید به این موضوع بپردازند و باید گروه مرجع، اذهان عمومی را برای مالیات ستانی آماده کنند.
وی با بیان اینکه از ایده‌های مالیات‌ستانی حمایت‌های مادی و معنوی می‌کنیم، گفت: باید به مردم بگوییم که مالیاتی که اخذ می‌کنیم صرف چه اموری می‌شود و مردم باید بدانند که ریال به ریال درآمد مالیات برای آبادانی کشور خرج می‌شود و برای رواج فرهنگ مالیات‌ستانی فیلم می‌سازیم.
 
رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در حال حاضر اخذ مالیات در کشورمان داده مبنا و سیستمی است، ادامه داد: نظام مالیاتی نسبت به سایر نظام‌ها در بخش سیستمی بودن پیشرو است اما نظام مالیاتی نسبتا سنتی بود و امروز به سمت  هوشمندسازی حرکت می‌کنیم. از این رو بسیاری از اظهارنامه‌ها که پیش از این بررسی آنها وقت همکاران ما را می‌گرفت را امروز به صورت سیستمی انجام می‌دهیم و همچنین بیش از ۴ میلیون مودی صرفا مبتنی بر خود اظهار قطعی می‌شوند.
معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: امروز بخش زیادی از گلایه‌های فعالان اقتصادی نشات گرفته از میزان مالیات پرداختی نیست بلکه نشات گرفته از تبعیض است و قطعا اگر بدانند که محاسبه مالیات‌ها سیستمی بوده و برداشت سلیقه‌ای در کار نبوده رضایت آنها بیشتر جلب می‌شود.
سبحانیان با بیان اینکه فعالان اقتصادی شرکای راهبردی نظام مالیاتی کشور هستند، اظهار داشت: نباید وقت شرکای راهبردی خود را در سیستم اداری تلف کنیم و باید خدمات مالیاتی را به صورت برخط و سیستمی ارایه دهیم  و صدور گواهی ها به صورت سیستمی و برخط انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: در بحث برون سپاری خدمات به دنبال این هستیم که خدمات مالیاتی را از طریق دفاتر پیشخوان ارایه دهیم و حتما از اپلیکیشن‌های مالیاتی هم استفاده خواهیم کرد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcepp8v.jh8poi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین