تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
جالب است ۰
در دیدار نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد و رئیس مرکز سرمایه‌گذاری اتاق تهران مطرح شد:

ضرورت ارتقای دانش در مورد مفهوم زنجیره ارزش

نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران در ملاقات با فریال مستوفی، رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران، چالش نقل و انتقال پول را به عنوان مهمترین مانع توسعه مناسبات تجار هندی و ایرانی برشمرد.
ضرورت ارتقای دانش در مورد مفهوم زنجیره ارزش
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری، در نشست مشترک رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران و نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران، زمینه‌های همکاری به ویژه در حوزه زنجیره ارزش و سرمایه‌گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این جلسه که متعاقب مذاکرات و گفت‌وگوهای به عمل آمده میان نمایندگان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در حاشیه نشست دور هشتم مجمع جهانی سرمایه‌گذاری به میزبانی آنکتاد (WIF) در ابوظبی برگزار شد، به بررسی موضوع زنجیره­های ارزش اختصاص یافت.
رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری اتاق تهران در این ملاقات، با اشاره به نقش مهمی که توجه به زنجیره‌های جهانی و منطقه‌ای ارزش در توسعه صنعتی و اقتصادی کشورها دارد، به عدم وجود دانش و شناخت کافی از این زنجیره‌ها در ایران اشاره کرد و گفت: این موضوع در ایران آن‌چنان که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته و به منظور دستیابی به شناخت دقیق از این مفهوم، دپارتمان زنجیره ارزش در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.
در ادامه این جلسه، برخی از تجربه‌های موفق یونیدو در این زمینه توسط نماینده این سازمان تشریح شد و او به اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه زنجیره های ارزش تاکید کرد.
در این جلسه همچنین بر ضرورت و اهمیت آگاهی‌رسانی درباره مقوله زنجیره‌های ارزش تاکید شد و در ادامه طرفین در خصوص چگونگی همکاری مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت مقرر شد کارگاه‌هایی با هدف ارتقای دانش در مورد مفهوم زنجیره ارزش با تاکید بر روش‌ها و تجربه‌های آموخته شده جهانی به عنوان شروع همکاری برنامه‌­ریزی شود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdccmeq4.2bqee8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین