تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۹
جالب است ۰
به‌دنبال رایزنی‌ها و عملیاتی‌سازی بسترهای پولی و بانکی و مذاکرات فنی بانک مرکزی، اولین ال سی شبکه بانکی ایران در خارج از کشور در روسیه توسط بانک سپه گشایش شد.
بازگشایی اولین LC شبکه بانکی ایران در روسیه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری ایران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به‌دنبال رایزنی‌ها و عملیاتی‌سازی بسترهای پولی و بانکی و مذاکرات فنی بانک مرکزی کشور، اولین ال سی شبکه بانکی ایران در خارج از کشور در روسیه توسط بانک سپه گشایش شد.
بر اساس این گزارش، این اقدام بعد از تحریم‌های ترامپ یا به اصطلاح «سیاست فشار حداکثری» بی‌سابقه است.
افزون بر این، ارزش LC که از امروز مورد استفاده قرار گرفته مبلغ ۱۷ میلیون یورو است و با شرط پرداخت مدت‌دار جهت واردات استفاده می‌شود؛ این همکاری مشترک و راهگشا، نمایان‌گر آغاز فصل جدیدی از روابط بانکی ایران با کشورهای خارجی خواهد بود.
گفتنی است، در واقع این گشایش اعتبار، امکان خرید آسان و اعتباری توسط تجار ایرانی از کشور روسیه را فراهم کرده است که در تسهیل واردات به کشور کمک کننده خواهد بود.
مهدی آزادواری،‌عضو فعال اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه نیز در این خصوص اظهار داشت: هم اکنون یکی از مهمترین مشکلات ئیش روی تجار ایرانی و روسی در خصوص مراودات مالی است.
وی افزود:‌ایجاد راهکارهای تسهیل مراودات مالی و پولی برای فعالیت تجاری ایران و روسیه میتواند زمینه حجم ارزش تجاری فمابین دو کشور را نیز افزایش دهد.
به اعتقاد وی، زمینه رشد تجاری بین کشور ایران و روسیه از مدت ها قبل فراهم شده است و با رفع مشکلاتی نظیر نقل و انتقالات پولی، حمل و نقلی و گمرکی ‌( که با امضای تفاهم نامه ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا تسهیل می شود) آینده خوبی در این خصوص میتوان شاهد کرد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcaiina.49nim15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین