تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۹
جالب است ۰
در حال حاضر ١٠٠٠ لنج مجاز و ٢٧٠٠ شناور مجاز صیادی داریم که دو برابر این رقم صید غیر مجاز انجام می‌شود و علت عدم مجوز محدودیت منابع دریایی است.
روسیه، بازار جدید صادراتی/ ٢ برابر صیادان مجاز، صیاد غیرمجاز داریم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری و به نقل از ایلنا، آرش ثنایی، معاون برنامه‌ریزی شیلات چابهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان ١١ مرکز ارایه خدمات به صیادان وجود دارد، اظهار داشت: در استان ٧ بندر صیادی ۴ مرکز تخلیه صید وجود دارد و بیش از هزار فروند ناوگان صیادی را تشکیل داده‌اند و عمده صید ماهی تن است بطوریکه در این استان بیشتر از ٧٠ صید تن ماهی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: سال گذشته ٣٠٠ هزار تن برداشت از آب‌های ساحلی و فراساحلی داشتیم که ١٢٠ هزارتن مربوط به تن ماهی بود، در کشور بیش از ١٠٠ واحد کنسرو سازی وجود که ٣٣ واحد در این استان مستقر هستند . 
معاون شیلات چابهار با بیان اینکه برنامه ما افزایش ناوگان فراساحلی برای صید تن ماهی است، گفت: به دنبال تغییر رویکردها هستیم چراکه وقتی ماهی تن به صورت گوشتی صید می‌شود قیمت آن ١.۵ دلار است اما اگر به صورت تازه خوری وارد بازار جهانی  شود قیمت آن به ١٢ دلار می‌رسد.
ثنایی با اشاره به بازار جدید صادراتی افزود: آبزیان به کشورهای خلیج فارس، اروپا،  آسیای جنوب شرقی و ژاپن صادر می شود و بازار جدید صادراتی  روسیه است و در سال گذشته ٢٠ درصد صادرات ما به کشورهای شمال ایران و روسیه بود.
وی با بیان اینکه در این استان صید ترال نداریم، گفت:  در این استان صیاد چینی نداریم البته در مناطق  کشتی‌ها صید چینی بودند که توسط ایرانی خریداری شده بود اما صیادان چینی نبودند.
معاون شیلات چابهار در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه چرا به صیادان مجوز صید داده نمی شود و میزان برداشت‌هایی غیر مجاز را چقدر تخمین می‌زنید، گفت: معتقدم جلوگیری از صادرات صید ترال اشتباه است و در حال حاضر ١٠٠٠ لنج مجاز و ٢٧٠٠ شناور مجاز صیادی داریم که دو برابر این رقم صید غیر مجاز انجام می‌شود و علت عدم مجوز محدودیت منابع دریایی است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdccxeq4.2bqe18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین