تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۲
جالب است ۰
گزارش صورت‌ های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ (حسابرسی نشده)(اصلاحیه) شرکت وصنا منتشر شد.
افت سود ۹۲ درصدی وصنا (سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر یران)
سود خالص هر سهم برای شرکت سرمایه گذاری صنایع بهشهر ایران (وصنا) بر اساس گزارش اعلامی در سامانه کدال بورسی برای دوره منتهی به 09/30 /1401 شرکت با 92 درصد کاهش روبرو شد.
بر اساس گزارش خبرنگار ما و به نقل از صدای بورس، این در حالیست که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به این نکته میتوان اذعان داشت که شرکت با عملکرد ضعیف مدیریتی در سال مالی اخیر روبرو بوده است به صورتیکه کاهش 92 درصدی سود خالص برای هر سهم را برای سهامداران کسب کرده است.
با گذری بر صورتهای مالی شرکت درمیابیم که عملکرد سال مالی مورد گزارش که از ضعف مدیریتی ناشی شده است سبب کاهش 73 درصدی سود عملیاتی شرکت نیز در سال مالی اخیر نیز شده است (مطابق صورتهای سود و زیان شرکت) و این خود نوعی ضایع کردن حقوق سهامداران می باشد.
کاهش 70 درصدی درآمدهای عملیاتی، کاهش 70 درصدی سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها، کاهش 92 درصدی سود عملیات در حال تداوم و کاهش 72 درصدی سود پایه هر سهم ناشی از عملیات در حال تداوم- عملیاتی نیز برخی دیگر از نکاتی است که در عملکرد ضعیف شرکت در سال مالی اخیر بدلیل ضعف و سو مدیریت میتوان به آن اشاره کرد.
لازم به ذکر است که درآمدهای عملیاتی شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران (وصنا) در سال مالی اخیر با 72 درصد کاهش از بیش از586 میلیارد تومان در سال مالی قبل از خود به حدود 158 میلیارد تومان رسیده است که این نیز خود نوعی تضعیف حقوق سهامداران بدلیل عملکرد نامطلوب مدیریتی در شرکت و همچنین تصمیم سازان آن در شرکتهای بالادستی در حوزه انتصاب افراد غیر کارشناس و غیر متخصص در سمت مدیر عاملی شرکت می باشد.
 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcgxn97.ak9334prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین