تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۳
جالب است ۰
رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: هرگونه نقل و انتقال دارایی از شرکت‌های سهامی عام طرح (پروژه)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و زمین و ساختمان، املاک و مستغلات مشمول مالیات نقل و انتقال با نرخ صفر است.
نرخ مالیات نقل و انتقال دارایی برخی از نهادهای مالی صفر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری و به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق، هرگونه نقل و انتقال دارایی از شرکت‌های سهامی عام طرح (پروژه)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و زمین و ساختمان، املاک و مستغلات مشمول مالیات نقل و انتقال با نرخ صفر است.
وی افزود: همچنین براساس تصمیم کمیسیون تلفیق، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان بالای هفتاد درصد که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. ‌درخصوص سایر مشمولین ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌ تبصره (۱۶) این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد.
زارع بیان کرد: همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت موظف است سهم پانزده درصدی حقوق دولتی معادن را هر سه‌ماه یک‌بار به خزانه معین استان واریز کند.
وی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی بالای ششصد (۶۰۰) دلار برابر پانزده درصد تعیین شود، واردات گوشی درسایر رویه‌ها به ‌مأخذ دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد. واردات این کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی، نیز مشمول این حکم می‌شود. ‌
زارع بیان کرد: همچنین به موجب مصوبه کمیسیون؛ کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای قرارداد استخراج سنگ آهن از معادنی که پروانه بهره برداری آن ها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و یا شرکت های تابعه است، موظفند بابت حق انتفاع دارنده پروانه بهره برداری به ماخذ حداقل پنج درصد میانگین وزنی قیمت فروش داخلی و صادراتی شمش فولاد خوزستان به ازای هر تن کلوخه تولیدی از معدن مربوطه را به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پرداخت نمایند.
گفتنی است که مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس برای اجرایی شدن، باید به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcezn8v.jh8pni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما