تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۷
جالب است ۰
با ابلاغ نسخه اصلاحی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد به بانک ها از سوی بانک مرکزی، سقف اعطای وام قرض الحسنه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
سقف وام قرض الحسنه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری، بانک مرکزی در بخشنامه ای نسخه اصلاحی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد را برای اجرا به بانک ها ابلاغ کرد. بر این مبنا سقف اعطای وام قرض الحسنه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
برجسته ترین اصلاحات صورت گرفته در مفاد دستورالعمل بانک ها:
ماده 3 ـ حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری مبلغ 200 میلیون تومان است.
تبصره: اعطای تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه تا سقف حداکثر 200 میلیون تومان در سطح تمامی مؤسسات اعتباری به هر شخص متقاضی واجد شرایط در چهارچوب ضوابط مربوط مجاز بوده و در سقف تسهیلات خرد به متقاضی در هر مؤسسه اعتباری محسوب می‌شود.
ماده 4ـ در مواردی که مشتری قبلاً تسهیلات خرد از مؤسسه اعتباری دریافت کرده، مبنای محاسبه مابه‌تفاوت قابل پرداخت تا سقف مقرر در این دستورالعمل ، سهم اصل باقی مانده از مانده بدهی است.
ادغام مواد 12 و 13:
ماده 12‌ـ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و نیز سایر تسهیلات تکلیفی موضوع قوانین مختلف از قبیل تسهیلات فرزندآوری یا تسهیلات حمایتی در حوادث غیر مترقبه مصوب هیأت وزیران و تسهیلات اعطایی بابت خرید، جعاله، ودیعه و ساخت مسکن، مشمول احکام و ضوابط خاص بوده و تابع مفاد این دستورالعمل نیست.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcaamna.49niy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین