تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۱
جالب است ۰
ارزش بازار سرمایه با قیمت ارز در محدوده کنونی، در حدود ۱۴۰ میلیارد دلار است و این ارزش روز نشان دهنده آن است که از کف بازار سرمایه، فاصله چندانی نداریم و این بازار برای سرمایه‌گذاران بلندمدت، کاملا مناسب و معقول است. از سوی دیگر با توجه به آنکه حدود ۶۵ درصد از شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، صادرات‌محور هستند؛ افزایش نرخ ارز در بازار غیرمتشکل و به دنبال آن در سامانه نیما، می‌تواند اثر مستقیم روی سودآوری شرکت‌ها داشته باشد.
بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران بلندمدت، کاملا مناسب و معقول است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری و به نقل از سنا فرشید زرین کیا مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری خط ارزش در خصوص تاثیر اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه بیان کرد: بیش از یکسال است که کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس مورد تصویب قرار گرفته و جزییات برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است؛ ولی هر بار به دلیلی اجرای این طرح به تاخیر افتاده است. در مقطع کنونی با توجه به تلاطم‌های بازار ارز، سکه و مسکن، پیش‌بینی می‌شود عملیاتی شدن این طرح با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.
وی افزود: در صورت اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه، احتمال جذب منابع سرگردانی که در بازارهای موازی وجود دارد، به سمت بازارهای با شفافیت بیشتر وجود خواهد داشت و بازار سرمایه پتانسیل جذب بخشی از این منابع را خواهد داشت. اما با توجه به اتفاقاتی که در نیمه اول سال ۱۳۹۹ در بازار سرمایه رخ داد و در آن مقطع، تجربه نسبتاً تلخی برای فعالان غیرحرفه‌ای این بازار رقم زد، احتمالاً این بار ورود نقدینگی به بازار سهام با تامل بیشتری صورت خواهد گرفت.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ضرورت ترغیب مردم به سرمایهگذاری غیرمستقیم در این بازار گفت: نکته حائز اهمیت در شرایط فعلی، سیاست‌گذاری‌های متولیان بازار سرمایه در مورد سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس است‌. معتقدم علاوه بر آنکه قوانین و مقررات بازار سرمایه باید به نحوی اصلاح شوند که مردم ترغیب به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این بازار شوند، می‌بایست از طریق ابزارهای تشویقی از جمله کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم، جذابیت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را افزایش دهند. ورود نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه زمانی سبب خیر خواهد شد که این سرمایه‌ها از طریق ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم جذب شوند تا علاوه بر آنکه ورود نقدینگی به دور از هیجان و بصورت حرفه‌ای‌تر صورت می‌گیرد، خروج نقدینگی از این بازار هم به دور از هیجان باشد. در چنین شرایطی جذب منابع در بازار سرمایه، پایدار و بلندمدت خواهد بود
زرین کیا در خاتمه ضمن تاکید بر ارزندگی بازار سرمایه اظهار کرد: در مقطع کنونی، ارزش بازار سرمایه با قیمت ارز در محدوده کنونی، در حدود ۱۴۰ میلیارد دلار است و این ارزش روز نشان دهنده آن است که از کف بازار سرمایه، فاصله چندانی نداریم و این بازار برای سرمایه‌گذاران بلندمدت، کاملا مناسب و معقول است. از سوی دیگر با توجه به آنکه حدود ۶۵ درصد از شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، صادرات‌محور هستند؛ افزایش نرخ ارز در بازار غیرمتشکل و به دنبال آن در سامانه نیما، می‌تواند اثر مستقیم روی سودآوری شرکت‌ها داشته باشد.
  •  
     
https://sarmayegozarionline.ir/vdcc0pq4.2bqex8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین