تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۵
جالب است ۰
سرپرست معاونت اجرایی فرابورس ایران خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه سهامداران فرابورس با هدف تسهیل خدمات‌رسانی

سرپرست معاونت اجرایی فرابورس ایران از راه‌اندازی سامانه پورتال امور سهامداران با هدف افزایش خدمات و سهولت اطلاع‌رسانی برای سهامداران فرابورس خبر داد.
راه‌اندازی سامانه سهامداران فرابورس با هدف تسهیل خدمات‌رسانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری و به نقل از فرابورس ایران، علی سلیمانی با اشاره به اینکه این سامانه به‌زودی در دسترس سهامداران قرار خواهد گرفت، درباره امکانات و قابلیت‌های پورتال امور سهامداران گفت: سهامداران از طریق این پورتال می‌توانند تعداد سهام موجود خود، فهرست واریزیهای سود سهام پرداختی و نیز معوقات آن را مشاهده کنند.
به گفته سلیمانی مواردی همچون دسترسی به گزارش خریدوفروش سهام، ارسال پیام انتقادها و پیشنهادها به‌صورت مستقیم برای مدیرعامل و نیز مشاهده و چاپ صورت‌حساب و برگه‌های حق تقدم و پرداخت آنلاین افزایش سرمایه و بارگذاری مستندات از دیگر قابلیت‌های این سامانه برای خدمات‌رسانی به سهامداران فرابورس است که امکان استفاده و نصب آن روی برنامه‌های ویندوز و تلفن همراه وجود دارد.
سرپرست معاونت اجرایی فرابورس در ادامه به ثبت افزایش سرمایه اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه 20 درصدی فرابورس از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی که در بیستم شهریورماه به تصویب سهامداران در مجمع رسیده بود، 19 مهرماه در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت و در تاریخ 26 همان ماه نیز در پرتفوی سهامداران اعمال شد.
سلیمانی در خصوص آخرین وضعیت تقسیم سود سال 1400 سهامداران نیز این‌گونه توضیح داد: تا پایان ماه جاری (آبان) سود مرحله دوم سهامداران حقیقی سال 1400 و مانده معوقات تمامی سهامداران سال 1399 از طریق سامانه سجام واریز خواهد شد.
به گفته سلیمانی با انجام این مرحله، واریز مطالبات سال 1399 و 1400 تمامی سهامداران حقیقی تصفیه خواهد شد.
وی در خصوص سود سهامداران حقوقی عنوان کرد: سود سهامداران حقوقی مطابق برنامه اعلام‌شده از دی‌ماه از طریق سامانه سجام واریز می‌شود و در این خصوص همگی سهامداران اعم از حقیقی و حقوقی برای تسریع در فرایند تسویه مطالبات لازم است اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کنند.
سرپرست معاونت اجرایی فرابورس در نهایت با اعلام اینکه صورت‌های مالی شش‌ماهه حسابرسی‌نشده فرابورس در سامانه کدال در دسترس سهامداران قرار گرفته است، اظهار کرد: حسابرس مستقل نیز اقدامات لازم درخصوص بررسی و تایید گزارش‌ها را آغاز کرده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در ماه جاری صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شش‌ماهه در سامانه کدال بارگذاری خواهد شد.
  •  
     
     
     
     
https://sarmayegozarionline.ir/vdccm0q4.2bqe48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما