تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۴
جالب است ۰
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره سازمان تامین اجتماعی به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز یکشنبه نهم اَمرداد ۱۴۰۱ به مدت سه روز کاری در نماد تامین۰۵ عرضه عمومی خواهد شد.
عرضه ۴۰ هزار میلیارد ریال صکوک اجاره سازمان تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری و به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به نهاد واسط (شرکت واسط مالی مهر) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین کند.
این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۱۹ درصد است که اجاره ‌بهای آن هر شش ماه یک‌بار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می‌شود.
صکوک اجاره یادشده از طریق شرکت کارگزاری امین آوید به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی مهر (با مسئولیت محدود) در فرابورس ایران منتشر خواهد شد.
به‌منظور تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل این اوراق در سررسید، پرتفویی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و پالایش نفت لاوان توثیق شده است.
 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcjhxeo.uqemtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما