تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۶
جالب است ۰
قیمت‌گذاری کالا و خدمات با دخالت دولت در سازوکار بازار و تعیین دستوری قیمت‌ها شاید در کوتاه مدت به حمایت موقت از مصرف کننده منجر شود اما در میان مدت به نفع اقتصاد و مردم نیست.
حذف قیمت‌گذاری دستوری، شرایط را برای رقابتی شدن فراهم می‌کند
بحث قیمت‌گذاری دستوری نخستین اقدامی است که می‌تواند آسیب‌های زیادی را به روند بازار سرمایه وارد کند که خوشبختانه و بطور جدی جلوگیری از اجرای آن از سوی نمایندگان پیگیری می‌شود. با توجه به اینکه اثر منفی قیمت‌گذاری دستوری در بازار سرمایه مشهود است بنابراین کمیسیون اقتصادی مجلس تاکنون برای حذف آن از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
حذف قیمت‌گذاری دستوری همیشه مطالبه سهامداران بوده تا هر چه زودتر ریشه کن شود. در این باره رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید رقابت‌پذیر و رفع انحصار در همه صنایع، همواره یکی از دغدغه‌ها برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان و مصرف‌کنندگان بوده است،گفت: صنایع مهم کشور از جمله صنعت خودروسازی در دنیا به سمت رقابت پیش می‌رود، در این میان رفع انحصار از برخی صنایع می‌تواند به ایجاد فضای رقابتی کمک کند.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی در بحث مربوط به حذف قیمت‌گذاری دستوری اقدامات و تصمیم‌گیری های اساسی انجام داده تا صنایع کشور به دور از قیمت‌گذاری دستوری به سمت رقابتی شدن پیش رفته و بخش خصوصی در کنار بخش دولتی ضمن حضوری فعال، کیفیت برتر را در کشور افزایش دهد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از بحث‌های مهم در اقتصاد کشور قیمت‌گذاری است که نباید دستوری باشد. دولت نباید قیمت تعیین کند بلکه باید ضوابط و چارچوب قیمت را تعیین و بر اجرای قوانین نظارت کند.
سنگدوینی خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری کالا و خدمات با دخالت دولت در سازوکار بازار و قیمت‌گذاری دستوری شاید در کوتاه مدت به کنترل قیمت و حمایت موقت از مصرف کننده منجر شود اما در میان مدت به نفع اقتصاد کشور و مردم نیست.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcdoo0j.yt09x6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین