تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۲
جالب است ۰
در جریان دیدار پیمان پاک با معاون نخست وزیر روسیه، طرف روس از موافقت پوتین جهت ساخت راه‌آهن آستارا-رشت و عزم این کشور برای پیگیری عضویت ایران در بریکس خبر داد.
آمادگی روسیه برای تکمیل خط راه آهن آستارا-رشت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری و به نقل از سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان پاک با اوورچوک، معاون نخست وزیر روسیه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار اوورچوک، از فعال‌سازی کریدور شمال – جنوب استقبال کرد و از برنامه ایران برای حل مشکلات لجستیکی این کریدور پرسید و از موافقت  رئیس جمهور روسیه برای ساخت راه‌آهن در ایران خبر داد.
در ادامه این نشست در مورد مباحث پولی و تشکیل کارگروه تولید مشترک ، تامین قطعات صنعتی کارخانه‌های روسیه توسط کارخانه‌های ایرانی، ایجاد مناطق آزاد مشترک در شمال و جنوب ایران بحث و تبادل‌نظر شد.
همچنین پیمان پاک بر نقش روسیه در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی ایران، نوسازی ناوگان کشتیرانی در دریای خزر و نوسازی ناوگان جاده‌ای ایران تاکید کرد.
معاون نخست وزیر روسیه نیز با بیان اینکه روس‌ها می‌دانند تحریم‌ها لغو نخواهد شد از چشم طمع دشمنان به منابع عظیم ۲ کشور سخن گفت و بر لزوم طراحی شیوه‌های جدید تبادلات پولی و بانکی تاکید کرد.
وی همچنین از عزم روسیه برای پیگیری عضویت ایران در بریکس خبر داد و پیشنهاد کرد ایران به‌عنوان عضو ناظر به اتحادیه اوراسیا ملحق شود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcgqw97.ak93y4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما