تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۵
جالب است ۰
در مجمع عمومی عادی سالیانه فرابورس ایران تصویب شد؛

تقسیم ۹۹ ریال سود به ازای هر سهم فرابورس

مجمع عمومی عادی سالیانه فرابورس ایران برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هفدهم خردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد و سهامداران علاوه بر تصویب صورت‌های مالی با تقسیم ۹۹ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۹ درصد از سود تقسیمی موافقت کردند.
تقسیم ۹۹ ریال سود به ازای هر سهم فرابورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری و به نقل از فرابورس ایران، در این جلسه که به ریاست بهروز خدارحمی برگزار ‌شد، بیش از ۶۷ درصد از سهامداران مشارکت کردند و موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس و بازرس اصلی، موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس و حسابرس علی‌البدل و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شدند.‏
مدیرعامل فرابورس ایران در مجمع عمومی عادی سالانه فرابورس گزارشی از عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: میزان تامین مالی انجام شده از سوی فرابورس ایران در سال ۱۴۰۰ رقم ۱۸۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۴۷ درصد مربوط به ورود شرکت‌های جدید به فرابورس و ۴۲ درصد نیز در بخش اسناد خزانه اسلامی بوده است. ضمن آنکه ۱۷۳۶ میلیارد تومان ارزش کل بازارهای فرابورس ایران در سال گذشته بوده است.
میثم فدائی واحد در خصوص برنامه‌های در دست اجرای این رکن اجرایی بازار سرمایه برای توسعه بازارها و ابزارهای تامین مالی برای سال پیش رو عنوان کرد: در حوزه تامین مالی جمعی هفته گذشته قوانین تسهیل‌کننده خوبی تصویب شده است. همچنین بازار مشتقه به صورت جدی در حال توسعه است. از سوی دیگر سیاست ما در خصوص ای‌تی‌اف‌ها نیز توسعه صندوق‌های فعلی و پذیرش صندوق‌های جدید و متنوع است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه به واسطه افزایش معاملات اوراق و عملیات بازار باز، حجم معاملات افزایش یافته است، گفت: در حال مذاکره با بانک مرکزی برای دریافت کارمزد حتی حداقلی از معاملات عملیات بازار باز هستیم چراکه تا کنون از این معاملات هیچ کارمزدی دریافت نشده است.
مدیرعامل فرابورس در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح رویدادهای مهم سال گذشته به «پذیره‌نویسی ۵ صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت»، «درج سرخابی‌ها در تابلو نارنجی بازار پایه و آغاز پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه»، «درج اولین شرکت استارتاپی در بازار دوم فرابورس ایران»، «آغاز به فعالیت ۷ سکوی تامین مالی جمعی با مجوز فرابورس» و... اشاره کرد.
مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه سیاست ما ایجاد مسیر سبز برای پذیرش شرکت‌های جدید و ارتقا به بازارهای بالاتر است، افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۹ شرکت در ‏بازارهای اول و دوم‏ ‏پذیرش شده‌ و ۱۶ شرکت در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران درج شده است؛ ‏همچنین در این سال ۱۵ ‏عرضه اولیه در بازارهای اول و دوم با موفقیت انجام شد.
فدائی واحد همچنین درآمدهای عملیاتی فرابورس را برای سال ۱۴۰۰ رقمی در حدود ۲۳۶ میلیارد تومان و سود عملیاتی شرکت را ۱۴۰۲ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: سود واقعی هر سهم نیز برای سال ۱۴۰۰ رقم ۳۷۷ ریال است.
در بخش دیگری از مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرابورس، مدیرعامل فرابورس به سوالاتی که پیش از مجمع و حین برگزاری مجمع از سوی سهامداران ‏فرابورس در حوزه‌های مختلف به صورت آنلاین و حضوری مطرح شد، پاسخ داد.
همچنین با توجه به پایان مهلت قانونی فعالیت اعضای هیات مدیره، برای انتخاب اعضای جدید رای‌گیری انجام شد. بر این اساس پس از شمارش آرا برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره فرابورس ایران برای دوره هشتم، شرکت‌های ارزش آفرینان پاسارگاد، گروه مالی ملت، کارگزاری صبا تامین، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، بورس اوراق بهادار تهران، سپرده‌گذاری مرکزی و کانون نهادهای مالی ایران به عنوان اعضای حقوقی هیات‌مدیره فرابورس انتخاب شدند.‏
https://sarmayegozarionline.ir/vdcbwfbw.rhb0zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما