تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹
جالب است ۰
۱۰ درصد از سهام شرکت فرانسوز یزد روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه به روش حراج، عرضه اولیه می‌شود.
عرضه اولیه «کایزد» در راه فرابورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری، معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار سهم از سهام شرکت فرانسوز یزد با نماد معاملاتی «کایزد۱» به روش حراج در روز چهارشنبه، ۱۱ خورداد ماه خبر داد.
براساس این اطلاعیه، ۱۰ درصد از سهام «کایزد۱» با قیمت مبنای ۵ هزار و ۷۰۰ ریالی هر سهم، و حداکثر سهمیه ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود.
مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک ملی ایران و متعهد خرید، شرکت تامین سرمایه کاردان معرفی شده است.
همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ثروت پویا به عنوان بازارگردان معرفی شده است.
یادآور می‌شود، به استناد تبصره ۴ ماده ۳۴ دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکانپذیر خواهد بود. همچنین بر اساس ماده ۶ مکرر ۳ دستورالعمل مورد اشاره «پنجاه درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه» امکان عرضه نخواهد داشت.
شایان ذکر است، شرکت فرانسوز یزد به هلدینگ تبدیل‌شده و طرح توسعه زیر سقفی این مجموعه در اواخر سال گذشته به بهره‌برداری و از ابتدای امسال به تولید انبوه رسیده که در صورت‌های مالی هم اثرگذار است. اثر طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه هنوز در صورت‌های مالی نیامده است.
به گفته مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی ایران و مشاور عرضه شرکت فرانسوز یزد، شرکت‌های بزرگ در صنایع مختلف ازجمله فولاد، سیمان و پتروشیمی‌ها از صنایع نسوز استفاده می‌کنند و بزرگان صنایع وابسته به محصولات صنعت نسوز هستند و به همین دلیل هم صنعت نسوز هرچند ازلحاظ ارزش بازاری، صنعت کوچکی محسوب می‌شود اما بسیار صنعت مهم و بااهمیتی است.
حسام‌الدین جعفری افزود: صنعت نسوز به دلیل تولید محصولات استراتژیک و نیاز صنایع به این محصولات، بازاری دائمی دارد و از سویی دیگر محصولات این صنعت به مردم عرضه نمی‌شود بلکه صنایع بزرگ مشتری آن‌ها هستند و چانه‌زنی در قیمت وجود ندارد بلکه تعاملی بین خریدار و فروشنده، نرخ کالا را در این صنعت تعیین می‌کند.
او پیشتر اعلام کرده بود: در خصوص خرید مواد اولیه هم دچار دخالت‌های قیمت‌گذاری دولتی نیست و در جریان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که در تمام سال‌های تحریم این شرکت‌ها توانستند از بهترین تأمین‌کننده‌های دنیا مواد اولیه را خریداری کنند؛ هرچند قیمت مواد اولیه وابسته به دلار است اما نرخ فروش نیز با افزایش نرخ دلار، رشد می‌کند و این صنعت ریسک نوسان نرخ دلار را ندارد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdciqpav.t1aqq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین