تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۲
جالب است ۰
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد در ملاقات نمایندگان ویژه پکن و سئول، دو طرف بر روی همکاری نزدیک با یکدیگر برای ثبات بخشیدن به شرایط امنیتی شبه جزیره کره توافق کردند.
توافق کره جنوبی و چین برای استقرار ثبات در شبه جزیره کره
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری از خبرگزاری «یونهاپ»، جلسه ای میان «نو کی یو دوک» نماینده ویژه برای امور امنیتی و صلح در شبه جزیره کره و «لی یو شیااومینگ» همتای چینی اش در بحبوحه افزایش تنش‌ها به دلیل آزمایش ها و پرتاب های اخیر موشک‌های پیونگ یانگ و گزارش هایی حاکی از وجود نشانه هایی مبنی بر آمادگی کره شمالی برای آزمایش‌های هسته ای صورت گرفت.
در این نشست دو طرف ارزیابی های حال حاضر خود از شرایط امنیت منطقه را با هم در میان گذاشتند و پیرامون راه‌هایی برای "مدیریت پایدار" این شرایط به بحث و تبادل نظر پرداختند. 
«نو کی یو دوک» پیرامون گزارش هایی مبنی بر تصمیم کره شمالی برای بازسازی سایت آزمایش های هسته ای «پونگی ری» ابراز نگرانی کرد. وی از پکن درخواست کرد نقش سازنده خود را با تلاش هایش برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به خویشتنداری از انجام اقدامات تحریک آمیز و از سرگیری مذاکرات انجام دهد.
از سوی دیگر نماینده ویژه چین نیز با همکاری نزدیک میان طرفین برای ثبات امنیتی و منطقه ای موافقت  کرد و به تعهد کشورش به حمایت از راه حلی صلح آمیز برای مسائل شبه جزیره کره بار دیگر تاکید کرد. 
وی در مصاحبه با خبرنگاران پس از این جلسه به "تغییری جدید" در شرایط امنیتی شبه جزیره کره اشاره کرد و بر اهمیت تلاش های مشترک تاکید کرد.
وی روز یکشنبه اولین سفر خود به سئول را از زمان انتصاب در پستش در آوریل ۲۰۲۱ انجام داد. براساس اطلاعات منابع آگاه قرار است با مقام‌های رسمی دیگر کره جنوبی نیز دیدار کند. 
ماه گذشته نمایندگان ارشد امور هسته ای کره جنوبی و آمریکا توافق کردند تا مشترکا قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی به خاطر آزمایش های اخیر موشکی صادر کنند. این پیشنهاد به دلیل وتو شدن از سوی روسیه و چین مبهم باقی ماند.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcfcmdc.w6dvyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین