تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۱
جالب است ۰
مدیرعامل اسبق سایپا با بیان اینکه ممنوعیت واردات خودرو از زمان دولت قبل باعث اوج گیری قیمت‌ها و ایجاد رانت و مافیا شده است، گفت: واردات باید در فضای رقابتی انجام شده و شامل خودروهای ارزان نیز شود.
جلوگیری از واردات خودرو باعث ایجاد مافیا و رانت شده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری و به نقل از ایرنا «سعید مدنی»  با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای رفع موانع واردات خودرو با بیان اینکه باید واردات و صادرات خودرو در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: ترکیه اکنون ۷۰۰ هزار خودرو صادر و ۳۰۰ هزار خودرو وارد می کند که این صادرات و واردات به رقابت و تعدیل بازار کمک خواهد کرد.
وی به واردات خودرو در دولت‌های قبل گفت: از زمان «مهدی غضنفری» وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت احمدی نژاد واردات خودرو آزاد شد، اما در دولت دوازدهم مانع واردات شدند.
مدنی افزود: وزرای دولت یازدهم به جای اینکه مساله را حل کنند، واردات خودرو را ممنوع کردند که باعث اوج گیری قیمت‌ها و ثبت قیمت‌های چند میلیارد تومانی شد.
مدیرعامل اسبق سایپا یادآور شد: افزایش شدید قیمت خودروهای خارجی حتی بر روی قیمت خودروهای داخلی تاثیر گذاشت به گونه‌ای که قیمت بین کارخانه و بازار افزایش پیدا کرد.
جلوگیری از واردات خودرو باعث ایجاد مافیا و رانت شده است/ضرورت واردات خودروهای ارزان
وی درباره طرح های محدود واردات خودرو مانند طرح واردات ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۱، گفت: این اقدام، مسلما بازار داخل را تنظیم خواهد کرد.
کارشناس صنعت خودرو افزود: به طور مرتب، خودروهای لوکس به کشور می‌آید که نمی‌دانیم از کجاست؟ نمایشگاه های خودروهای لوکس و چند میلیارد تومانی در حال گسترش هستند.
وی تصریح کرد: جلوگیری از واردات باعث رانت‌های وحشتناک شده است خودرویی که با یک میلیارد تومان وارد می شود چهار میلیارد تومان به فروش می رسد.
مدیرعامل اسبق سایپا گفت: واردات باید در فضای رقابتی ایجاد شده و شامل خودروهای کلاس پایین و ارزان نیز شود.
وی تصریح کرد: واردات باید در فضای رقابتی شکل گیرد تنها باید نسبت به واردات کالاهایی که در داخل امکان تولید دارند، تعصب داشته باشیم.
مدیرعامل اسبق سایپا طرح های مربوط به واردات خودرو را راهکار تنظیم‌کننده بازار عنوان کرد و گفت: این اقدام بازار را تنظیم و باعث ایجاد رقابت می شود ضمن اینکه نباید نسبت به خودروهای داخلی هم حساسیت نشان داد.
کارشناس صنعت خودرو افزود: اگر خودروی چهار هزار دلاری با همین کیفیت امکان واردات داشته باشد باید آن را وارد کرد، زیرا قیمت تمام شده خودروهای داخلی بیشتر است.
  •  
     
https://sarmayegozarionline.ir/vdcevx8v.jh8p7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما