تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۰
جالب است ۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به ارمنستان، رسیدن به حجم صادرات یک میلیارد دلاری با این کشور را دست یافتنی برشمرد و گفت: صادرات ایران به ارمنستان رشد ۲۰ درصدی داشته است.
رسیدن به حجم صادرات یک میلیارد دلاری با ارمنستان دست یافتنی است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "سید رضا فاطمی‌امین" که در ادامه سفرهای خارجی خود برای تسهیل و تقویت مراودات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه در رأس هیاتی تجاری به ارمنستان سفر کرده است، افزود: حجم صادرات ایران به ارمنستان ۵۰۰ میلیون دلار است که از نظر دو طرف این حجم قابل افزایش به رقم یک میلیارد دلار است.
وی در تشریح قراردادها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با ارمنستان و اینکه چه زمانی عملیاتی خواهند شد، توضیح داد: یکی از اولویت‌های دولت گسترش تجارت خارجی است که باید به طور نسبی درون زا و برون‌گرا باشد.
فاطمی‌امین این سفر را چهارمین سفر خود به کشورهای منطقه اعلام کرد و ادامه‌داد: در همین مدت هم سه وزیر از کشورهای مختلف به ایران سفر کرده اند و گفت و گوهایی را انجام داده ایم و باید گفت امسال صادرات ایران بسیار رونق گرفته و رشد پیدا کرده است، اما لازم است برای تداوم و افزایش این رشد، چند کار را در دستور کار قرار دهیم.
وزیر صمت تاکید کرد: یکی از کارهایی که باید در داخل کشور انجام شود این است که باید موانع صادراتی را رفع کنیم و یک بخش هم به خارج از کشور برمی‌گردد که ما باید با کشورهایی که مایل هستیم سطح روابط را افزایش دهیم، جلسه برگزار کرده و در مورد موانعی که وجود دارد رایزنی کنیم.
۲ رویکرد در خصوص فرصت‌های صادراتی ارمنستان
فاطمی امین با بیان اینکه در مورد ارمنستان دو رویکرد وجود دارد، اظهارداشت: یک رویکرد در مورد بازار خود ارمنستان است و رویکرد دیگر هم مربوط به بازارهایی است که از طریق ارمنستان می‌شود به آن‌ها یافت که از جمله می‌توان به روسیه، کشورهای قفقاز، اروپایی و به‌طور ویژه اتحادیه اوراسیا اشاره کرد.
صادرات فناوری‌های ایران مورد استقبال قرار گرفته است
وی ادامه‌داد: در جلسه با وزیر اقتصاد، معاون نخست وزیر و وزیر زیرساخت ارمنستان، تمرکزمان علاوه بر صادرات کالاهای ایرانی به این کشور، سرمایه گذاری مشترک است؛ فناوری های ایران در این کشورها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و به صراحت از ما می خواستند که انتقال فناوری داشته باشیم.
استقبال از تولید لوازم‌خانگی ایران در ارمنستان
وزیر صمت گفت: طی گفت‌وگوهایی که بین کسب و کارهای ایرانی و ارمنستانی شکل گرفت و زمینه‌هایی که آشکار شد، به عنوان مثال در حوزه لوازم خانگی تمایلاتی وجود دارد که فناوری‌ها و قطعات از ایران تامین شود و در ارمنستان تولید انجام شود.
فاطمی امین در خصوص سطح صادرات و مراودات با ارمنستان نیز گفت: سطح صادرات اکنون حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است، البته طرف ارمنستانی درباره رقم یک میلیارد دلار صحبت می کند و نظرشان بر این است که می‌شود ۵۰۰ میلیون دلار را ۲ برابر کرد و ما نیز معتقدیم که این رقم قابل افزایش است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcc4iq4.2bqeo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین