تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۳
جالب است ۰
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از علی دایی به عنوان گزینه مناسب برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال نام برد.
باهوش مثل براتی؛ استفاده از اعتبار دایی برای بقا/ شهریار مراقب باشد
به گزارش سرمایه گذاری و به نقل از ایرنا، به نظر می‌رسد شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی تبعات زیادی برای دراگان اسکوچیچ داشته و حالا این مربی از حضورش روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی قطر مطمئن نیست و همین حالا هم نام مربیانی همچون ژاردیم و علی دایی برای جانشینی او مطرح شده است. احمد براتی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در توئیتی جنجالی از علی دایی به عنوان گزینه مناسب برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران نام برد تا اینگونه تصور شود که اسکوچیچ روزهای پایانی خود را به عنوان سرمربی تیم ایران تجربه می‌کند.

موضع‌گیری براتی در خصوص سرمربیگری تیم ملی فوتبال رفتاری کاملاً آماتورگونه بود؛ چرا که تیم ملی بازی حساسی مقابل لبنان دارد و با پیروزی در این دیدار می‌تواند حتی به صدرنشینی دوباره در گروه A‌ امیدوار بماند. از طرفی براتی باید توضیح دهد بر مبنای کدام تجربه و دانش فنی خود عنوان می‌کند دایی چون سرمایه ملی و شخصیت بین‌المللی ارزشمندی است استحقاق هدایت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در قطر را دارد. اگر مبنای انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی برای حضور در جام جهانی، داشتن شخصیت بین‌المللی است باید بسیاری از بزرگان فوتبال دنیا بدون چون و چرا به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی کشورشان انتخاب می‌شدند.
علی دایی

از طرفی براتی تنها یک عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است و اگر نظری هم در این خصوص دارد باید در جلسه هیئت رئیسه مطرح می‌کرد و نه در فضای مجازی. حتی می‌توان نگاه بدبینانه‌ای هم به این موضوع داشت؛ چرا که با توجه به هوش بالای براتی عدم آگاهی او از اهمیت بازی ایران و لبنان بعید به نظر می‌رسد.
براتی با علم به اینکه دایی جزء چهره‌های محبوب کشور محسوب می‌شود چنین اظهارنظری انجام داد تا در بحبوحه انتقادات بی‌محابا از اسکوچیچ بتواند حداقل جای خود را در هیئت رئیسه آینده فدراسیون فوتبال تثبیت کند. قطعاً دایی جزء مفاخر و سرمایه‌های فوتبال ایران است؛ اما آیا مربی که آخرین تجربه مربیگری او به ۳ سال قبل باز می‌گردد گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی است؟
انتظاری که از شهریار فوتبال ایران می‌رود این است که در خصوص این حواشی عجیبی که برایش ایجاد شده واکنش مناسبی داشته باشد و اجازه ندهد اینگونه با اعتبارش بازی شود. اینکه اسکوچیچ گزینه مناسبی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر محسوب می‌شود یا خیر بحث جداگانه‌ای است که می‌توان به طور مفصل به آن پرداخت؛ اما استفاده ابزاری از اسامی بزرگان فوتبال ایران همچون علی دایی هم به ضرر وی است و هم به ضرر تیم ملی.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcfy0dc.w6dv1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین