تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰
جالب است ۰
قیمت سکه و ارز در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با دیگر کالاها رشد کمی داشت و در هفته پایانی سال تنها حباب سکه افزایش داشت.
کاهش حباب انواع سکه پس از تعطیلات نوروز
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری، محمد کشتی آرا در گفت و گو با ایرنا در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته پایانی سال ۱۴۰۰ افزود: هفته گذشته قیمت انس جهانی با نوسان کاهشی همراه بود و این امر به دلیل جنگ روسیه و اوکراین بود که تاثیر خود را بر بازارهای جهانی گذاشته است. 
وی اظهارداشت: در این هفته انس جهانی طلا ۷۰ دلار نوسان داشت اما در مجموع روز گذشته هر انس طلا به یک هزار و ۹۴۲ دلار رسید که نسبت به اول هفته ۵۰ دلار کاهش داشت. 
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال است و  سفرهای نوروزی خارج از کشور افزایش می‌یابد در نتیجه تقاضا برای ارز بیشتر می‌شود که در نتیجه قیمت ارز  تغییراتی داشت  این در حالی است که با توجه به تاثیر دریافت مطالبات مالی ایران از انگلیس تاثیر مثبتی بر بازار داشت و این موضوع باعث شد قیمت ارز با کاهش همراه باشد البته افزایش تقاضا موجب شد قیمت هر دلار آمریکا در طول هفته حدود ۳۰۰ تومان افزایش یابد. 
کشتی آرای تصریح کرد:‌قیمت سکه طرح قدیم و جدید  به طور متوسط در طول هفته ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت. قیمت نیم سکه با توجه به تقاضا برای خرید این قطعه سکه برخلاف سکه تمام با ۱۷۰ هزار تومان افزایش قیمت همراه بود، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز به طور متوسط هر کدام ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.
وی همچنین اظهارداشت: در هفته گذشته در مجموع قطعات کوچکتر سکه با افزایش قیمت همراه بودند که این افزایش بهای به دلیل افزایش حباب است.
به گفته این مقام صنفی، ارزش هر مثقال طلای آب شده در طول هفته گذشته تغییری نداشت و به طور متوسط با بهای پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ارزش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد و می‌توان گفت نوسان خاصی نداشت. 
کشتی آرای ادامه داد: حباب سکه با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی هر قطعه سکه طرح جدید در آخرین معاملات روز گذشته حدود ۳۸۰ هزار تومان حباب داشت و نیم سکه بیش از یک میلیون تومان و ربع سکه در محدوده ۹۰۰ هزار تومان حباب داشت و در این ایام سکه‌های یک گرمی نیز با حباب بالا فروخته می‌شود.. 
وی تصریح کرد: در مجموع در هفته پایانی اسفند ماه تقاضا بر ای خرید انواع سکه افزایش داشت که موجب شد حباب سکه افزایش یابد  اما قیمت طلا از ثبات نسبی برخوردار بود. 
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درخصوص وضعیت بازار طلا در آخرین سال قرن گفت: در مجموع قیمت سکه و ارز امسال افزایش داشت اما رشد بهای آن در مقایسه با کالاهای دیگر ناچیز بود، در حالی که در افزایش بهای اقلام مصرفی به بهای ارزش طلا و سکه اشاره می‌شود. 
کشتی آرای افزود: سکه در طول یک سال گذشته به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۱۰ درس. افزایش قیمت داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۴۵ هزار تومان رشد قیمت به طور متوسط ۱۳ درصد افزایش یافته است. 
کشتی آرای یادآور شد: نرخ دلار به عنوان شاخص قیمت در سال جاری از ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان به ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که به طور متوسط ۳.۵ درصد افزایش داشت. همچنبن انس جهانی طلا ابتدای سال ۱۴۰۰ برابر یک هزار و ۷۳۵ دلار بود که در پایان سال به یک هزار و ۹۴۲ دلار رسید یعنی ۱۲ درصد رشد داشته است.
وی درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در سال جدید هم گفت: امسال سه عامل مهم در نوسانات طلا وجد دارد که این عوامل در روزهای پایانی سال غیرقابل پیش‌بینی شده است. 
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد: عامل نخست مذاکرات برجامی ایران بوده که هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است و عامل دیگر درگیری روسیه و اوکراین که همچنان ادامه دارد و مورد بعد رمز ارزها است و چون هر سه این موارد قابل پیش‌بینی نیست البته با توجه به افزایش حباب سکه پیش‌بینی می‌کنیم پس از تعطیلات نوروز و ورود به ماه رمضان با کاهش تقاضا و داد و سندها حباب انواع سکه کاهش یابد . 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcjm8eo.uqemozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین تا آخر فروردین ماه 1402
بالای 30 هزار دلار
زیر 20 هزار دلار
آخرین عناوین