تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت و گو با سرمایه گذاری؛

وام 100 میلیونی، کارگشای مشکلات کسب و کارها نیست

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: با توجه به هزینه های سرسام آور بخش تولید و کسب و کار، دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی، به غیر از گرفتاری های بروکراسی برای فعالان اقتصادی آورده ای دیگر نخواهد داشت.
وام 100 میلیونی، کارگشای مشکلات کسب و کارها نیست
عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دستور اخیر احسان خاندوزی وزیر اقتصادی مبنی بر پرداخت تسهیلات زیر 100 میلیون بدون ضامن به افراد واجد شرایط به خبرنگار سرمایه گذاری اظهار داشت: بانک ها برای اجرای این دستورالعمل تازه ابلاغ شده، تمایل چندانی ندارند و ارائه تسهیلات خرد را مبنی بر کاهش ارائه وام به بخش تولید و افزایش معوقات عنوان می کنند.
وی ادامه داد: این صحبت از سوی حوزه بانکی صحیح به شمار نمی ورد؛ زیرا 100 میلیون تومان، رقم و پولی نیست که بانکی را با مشکل روبه رو سازد و یا ورشکست کند.
آرگون با اشاره به آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی گفت: بیشترین معوقات بانکی مربوط به تسهیلات کلان است و تسهیلات خرد کمترین معوقات را در سررسیدهای بانکی به خود اختصاص داده اند.
این فعال بخش خصوصی افزود: به همین منظور و برای ارائه این مبلغ که با نرخ تورم امروز بسیار ناچیز ارزیابی می شود؛ بانک ها به سوی اخذ انواع مدارک، ضمانت، سفته و... روی آورده تا کمترین تسهیلات را در این خصوص ارائه دهند.
به گزارش سرمایه گذاری و بر اساس گفته خاندوزی‌ وزیر اقتصاد، این تسهیلات با هماهنگی و مشارکت مدیران عامل بانک‌‌های دولتی تنظیم شده و به عنوان هیات‌مدیره بانک‌‌ها ابلاغ می‌شود.
همچنین در پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق ارائه کنند و باید توان بازپرداخت تسهیلات توسط بانک احراز شود.
کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود و دارای رتبه A و B هستند علاوه بر نامه کسر از حقوق باید یک برگ چک یا سفته ارائه دهند و کارکنان شرکت‌های خصوصی هم که رتبه C دارند باید یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته به بانک ارائه کنند.
از سوی دیگر کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها نزد بانک مورد نظر است یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته ارائه کنند. شرایط برای دریافت وام های تا 100 میلیون تومان کمی متفاوت است.
شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز تنها باید یک نامه کسر از حقوق به اضافه سفته یا چک ارائه کنند. کارکنان بخش خصوصی با رتبه A و B که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود هم باید یک ضامن معتبر، سفته یا چک ارائه کنند.
همچنین کارکنان بخش خصوصی با رتبه C نیز که حقوق آنها نزد بانک مربوطه واریز می‌شود در دریافت وام‌‌های ۱۰۰ میلیونی باید یک ضامن معتبر و سفته یا چک به بانک ارائه کنند. آنطور که مشخص است، بانک‌‌های ملت، تجارت، صادرات، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از جمله بانک‌‌هایی هستند که بخشنامه تسهیلات آسان به آنها ابلاغ شده است.
 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcba5bw.rhb05piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین