تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰
جالب است ۰
عضو هیات رییسه بانک ملت گفت: بخش خصوصی در حوزه امنیت سایبری توانسته به طور حرفه ای سرمایه گذاری داشته باشد و همین نکته منجر به جذب نخبگان شده است.
سرمایه گذاری حرفه ای بخش خصوصی بر امنیت سایبری
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری، علی رضا لگزایی قائم مقام مدیرعامل بانک ملت با اشاره به افزایش تعداد حملات سایبری چند ماه اخیر در گفت و گو با خبرنگار سرمایه گذاری اظهار داشت: بخش فناوری برای ارائه خدمات، به حمایت و تغییرات جدی زیرساختی  نیاز دارد تا نخبگان و مختخصصان را جذب، حفظ و هدفمند از انها استفاده کند.
 
وی ادامه داد: ورود سرمایه به حوزه امنیت سایبری صنعت بانکداری و فناوری های نوین مالی از اولویت های امروز فعالان این بخش به  شمار می رود اما بخش خصوصی کشورمان  توانسته است از نهاد های  دولتی، هدفمندتر سرمایه گذاری داشته باشد.
لگزایی معدل  در ادامه هرچند سرمایه گذاری بانک های دولتی را خوب ارزیابی کرد اما معتقد است سرمایه گذاری در این بخش به جهت افزایش امنیت تبادلات مالی مطلوب به شمار می رود ولی با ایده آل فاصله زیادی دارد.
 
این عضو هیات رئیسه بانک ملت با تاکید بر وجود عوامل برون سازمانی و تاثیر آنها بر میزان و نحوه سرمایه گذاری بانک ها در بخش امنیت سایبری گفت: تحریم های اعمال شده از سوی غرب و همچنین عدم دسترسی به فناوری ها نوین مالی منجر شده تا  توسعه خدمات در این بخش با مشکلات متعددی روبه رو باشد.
وی یادآور شد: البته  یکی از راه حل های رفع این مشکلات، بهره مندی از نخبگان و دانش روز است که با استفاده از این دو مورد می توان تعداد آزمون و خطاها را کاهش داد.
 
لگزایی با مد نظر قرار دادن آثار تحریم ها و کندی روند سرمایه گذاری در بخش امنیت سایبری حوزه پرداخت های مالی گفت: بسیاری از ابزارهای ارائه این خدمات؛  در دنیا وجود دارد که می توان انها را خریداری کرد اما به دلیل همین تحریم ها، دسترسی به آنها امکان پذیر نبود و لازم است تا به تولید داخلی و بومی سازی اقدام کرد و همین نکته بر حمایت و سرمایه گذاری بر نخبگان تاکید می کند.
 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcizrav.t1aqr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین