تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۱
جالب است ۰
رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد، کشورش به حمایت از اوکراین و اعمال فشارهای دیپلماتیک تا زمان توقف جنگ در اسرع وقت ادامه خواهد داد.
ماکرون: وارد جنگ با روسیه نمی‌شویم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با شبکه "إل سی إی" فرانسه طی امروز، دوشنبه گفت: وضعیت هر روز بدتر می‌شود، نتوانستیم به آتش‌بسی از جانب روسیه دست یابیم و باید برای اجتناب از وقوع فجایع هسته‌ای اقدام کنیم.
وی افزود: تلاش روسیه برای ایجاد گذرگاه‌های انسانی در اوکراین به منظور بازگشت مردم به سرزمین خود به استهزاء گرفتن سیاسی و اخلاقی است.
ماکرون ای را محکوم کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اصول سیاسی و اخلاقی را کوچک می‌شمرد و پیشنهاد می‌دهد گذرگاه‌های انسانی برای ساکنان چندین شهر اوکراین ایجاد شود تا به روسیه منتقل شوند.
ماکرون تاکید کرد: این گذرگاه‌ها یا این اظهارات همراه با تزویر که ما از مردم برای انتقال‌شان به روسیه حمایت می‌کنیم مهم نیستند. کل این حرف‌ها جدی نیستند بلکه از نظر او تحقیر اخلاقی و سیاسی است.
او ادامه داد، وضعیت اوکراین هر روز بدتر می‌شود و فرانسه به فشارهایش بر روسیه از طریق تحریم‌ها خواهد افزود.
رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: مردم می‌میرند و درد جاگیر می‌شود و ما نتوانستیم به آتش‌بس دست یابیم.
ماکرون تصریح کرد: پاریس به رغم فشارهای اقتصادی و سیاسی بر روسیه از سوی فرانسه و اتحادیه اروپا هرگز وارد جنگ با مسکو نمی‌شود.
ماکرون افزود: ما اروپایی‌ها و هم‌پیمانان‌مان به اقدامات روسیه با تحریم‌های اقتصادی پاسخ دادیم و ما به فشارهای دیپلماتیک برای دستیابی به راه حل ادامه می‌دهیم.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcjx8eo.uqemyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما