تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷
جالب است ۰
در نهمین جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت مطرح شد:

طراحی مدل ارزیابی با 12 معیار

دکتر مهدی ریاحی، دبیر اجرایی جشنواره ملی تلاشگران کیفیت گفت: برای ارزیابی و شناسایی تلاشگران و برگزیدگان حوزه کیفیت، مدلی با 12 معیار طراحی شد.
طراحی مدل ارزیابی با 12 معیار
به گزارش خبرنگار سرمایه گذاری، نهمین جشنواره ملی تلاشگران کیفیت با حضور ارزش آفرینان صنایع و بخش های گوناگون در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار و از برگزیده گان این عرصه قدردانی شد.
در ابتدای این رویداد، دکتر مهدی ریاحی، دبیر جشنواره از برخی پیشکسوتان تلاشگر همچون آقایان معتضدی، روزبه، انصاری و همچنین خانم ها آراسته و دلاور تشکر کرده و گفت: شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا جشنواره ای به جهت تجلیل از ارزش آفرینان در حوزه کیفیت برگزار شده و همچنین ترکیب سطوح برای دوره نهم برای منتخبین به چه شکلی است؟
وی با اشاره به مقاله ای از انجمن کیفیت امریکا در فوریه 2020 ادامه داد:  در این مقاله تعریف تلاشگران کیفیت، آیتم های تعالی، سرآمدی و کیفیت است که   در 10 سال گذشته بررسی شده  که نکات قابل توجه ای را در خود دارد.
وی افزود: برای ارتقاء این 3 آیتم، در این بازه زمانی روند تلاش و ثبت نام سازمان ها شیبی منفی ، بخش جوایز اهدا شده فردی پررنگ تر و البته  جوایز تیمی نیز روند صعودی داشته است.
دبیر نهمین جشنواره ملی تلاشگران کیفیت یادآور شد: این نتایج در خود پیامی دارد که سازمان ها علاقه به دریافت جایزه ئ رقابت نداشته و افراد هستند که به سمت ارزشمندی حرکت کرده اند و گروه ها نیز در قالب همکاری درصدد تلاش و اثرگذاری برآمده اند.
وی همچنین به قوانین و متون مندرج شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: متونی دراین قانون به چشم می خورد که مبنی بر حمایت از عالمان و فرهیختگان عرصه علم، فناوری و تلاشگران عرصه سرآمدی و سربلندی است.
 وی به ماده یک اساسنامه نهمین جشنواره ملی تلاشگران کیفیت نیز اشاره کرد و افزود: هدف و رسالت این جشنواره نیز تجلیل از تلاشگران ارزش افرین کشور به شمار می رود. تلاشگرانی که دارای ویژگی خاص بوده  و در بازه زمانی مشخص و با خلاقیت، نوآوری و تلاش مستمر ایجاد نگرش جدیدی را ایجاد کرده  که منجر به ارتقاء سطح کیفی  جامعه باشند به طوری که امروز نمونه های ان را با یکدیگر خواهیم شناخت.
دبیر نهمین جشنواره ملی تلاشگران کیفیت با مد نظر قرار دادن ماده 2 اساسنامه این جشنواره گفت: ماموریت و رسالت  اصلی ما، شناسایی، تجلیل و معرفی این افراد بوده تا با حمایت های مادی و معنوی از آنها، بستری مناسب برای الگو برداری  فراهم شود.
وی در ادامه به نحوه رتبه بندی و شاخص های تعیین تلاشگران کیفیت اشاره کرد و  اظهار داشت: در این مسیر نیازمند یک مدل برای تعیین شاخص، رتبه بندی و امتیاز دهی بوده که از دوره هشتم درصدد بررسی مدل های داخلی و خارجی برآمدیم و به یک الگوی شایسته رسیدیم..
ریاحی گفت: گروه فنی 7 نفره  این جشنواره به مدت 4 ماه  برای این مهم زمان صرف کرد که نتایج ان را برای دوره هشتم شاهد بوده و امروز دستاورد دومین مرحله ارزیابی با این مدل ارائه خواهد شد.
دبیر نهمین جشنواره ملی تلاشگران کیفیت ادامه داد: این مدل دارای 12 معیار است که در قالب های شایستگی فردی، سازمانی  اجتماعی گنجانده می شود.
وی یادآور شد: معیارهای مدل فردی، ارزش اخلاقی، مهارت های ادراکی و تصمیم گیری و توسعه فردی است و معیارهای سازمانی را نیز رهبری، مدیریت عملکرد، شم تجاری و شبکه سازی شامل می شود.
وی با تاکید بر اینکه هر معیار دارای 25 امتیاز است گفت: مدل اجتماعی نیز بر معیارهای الگوسازی، اشتغال زایی، مسئولیت اجتماعی تاکید دارد.
 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcexz8v.jh8pfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین