تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۱
جالب است ۰
اکنون پرداخت سود سهام عدالت سال ٩٩ در انتظار واریزی‌های هفت شرکت است و بر اساس وعده‌های داده شده قرار بر این است تا به محض واریز منابع توسط شرکت‌ها سود این سهام به حساب سهامداران واریز می‌شود.
آیا کام سهامداران عدالت بزودی شیرین می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری، با توجه به نزدیک شدن به هفته سوم اسفند ماه و نیز تلاش شرکت سپرده گذاری مرکزی در راستای وعده‌های داده شده برای پرداخت سود سال ٩٩ سهام عدالت، همچنان تعدادی از شرکت‌ها با سهل انگاری‌های خود هیچ سودی را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت نکرده‌اند و با این اقدام خود مانع از ایجاد سرعت در پرداختی‌های سود سهام عدالت شده‌اند.
در دو روز گذشته و طبق اطلاعات کسب شدده توسط خبرنگار ایرنا، تعداد هشت شرکت هنوز موفق به واریز سود سهام به حساب شرکت سپرده گذاری نشده بودند؛ این در حالی است که اکنون این تعداد به هفت شرکت کاهش پیدا کرده است و در صورت پرداخت هر چه سریع‌تر این شرکت‌ها، سود سهامداران وارد حسابشان خواهد شد.
براساس پیگیری‌های انجام شده، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس روز چهارشنبه (۱۱ اسفند) با پرداخت بیش از ۶.۵ هزار میلیارد تومان سود به حساب شرکت سپرده گذاری از فهرست شرکت‌های بدحساب خارج شد و تعداد این شرکت به هفت شرکت کاهش یافت.
 طبق آخرین آمار ارائه شده؛ تاکنون سه شرکت شامل گروه مپنا، صنایع سیمان دشتستان و نیز مخابرات ایران هیچ پولی را به حساب شرکت سپرده گذاری پرداخت نکرده‌اند و سبب کُندی در فعالیت برای پرداخت سود به حساب سهامداران شده‌اند.
همچنین نباید از این موضوع غافل ماند که شرکت مخابرات ایران برای دومین سال متوالی، سود مشمولان سهام عدالت را به شرکت سپرده گذاری پرداخت نکرده است و اکنون بخشی از تاخیر پرداخت باقیمانده سود سال ٩٨ سهام عدالت ناشی از سهل انگاری‌های این شرکت است.
در کنار سه شرکت نامبرده، چهار شرکت فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، پالایش نفت بندرعباس و نیز پالایش نفت تبریز فقط بخشی از سود خود را پرداخت کرده‌اند و شرکت سپرده گذاری در انتظار پرداخت هر چه سریعتر باقیمانده سود این شرکت ها است تا بتواند در هفته پیش رو به وعده داده شده عمل و سود سهامداران را به حساب آنها واریز کند.
به گزارش ایرنا، در بهمن‌ماه امسال تصمیم‌گیری‌های مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۹ در جلسه شورای عالی بورس انجام و «سید احسان خاندوزی»، وزیر اقتصاد نیز در سخنانی در پایان همان جلسه اعلام کرد که مجامع عمده شرکت‌ها در نیمه نخست سال ١۴٠٠ برگزار شده، اما سود دارندگان سهان عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم تاکنون پرداخت نشده است.
وی تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است، اما برای مشمولان دارای سهام ۵٣٠هزار تومان حدود ۵۵٠ هزار تومان سود پرداخت می‌شود.
پرداخت سود سهام عدالت در هفته سوم اسفند ماه
در ادامه این صحبت‌ها از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی، چندی پیش «محمد باغستانی»، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از پرداخت سود سهام عدالت در هفته سوم اسفند ماه خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته به دلیل عدم واریزی سود سهام از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهامداران در ۲ مرحله پرداخت شد اما امسال در تلاش هستیم با همکاری شرکت‌های سرمایه پذیر همه سودها را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.
  •  
     
https://sarmayegozarionline.ir/vdcb88bw.rhb00piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما