تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۹
جالب است ۰
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای سال آینده کشت قراردادی سیب‌زمینی و برنج را در دستور کار قرار داده‌ایم.
آغاز کشت قراردادی سیب‌زمینی و برنج از سال آینده

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری از وزارت جهاد کشاورزی، «محمد قربانی »  در رابطه با اجرای کشاورزی قراردادی در کشور اظهارداشت: تاکنون کشاورزی قراردادی برای محصولات صنعتی مانند چغندرقند، کلزا و پنبه انجام شده است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در دولت سیزدهم ما از اوایل آبان ماه، کشاورزی قراردادی گندم را هم شروع کرده‌ایم و ۲۵۰ هزار هکتار گندم به صورت قراردادی کشت شده است.
وی با بیان این که برای سال آینده هم کشت قراردادی سیب‌زمینی و برنج را در دستور کار قرار داده‌ایم، تصریح کرد: دستورالعمل کشت قراردادی برنج هفته آینده ابلاغ می‌شود که در ارتباط با ارقام اصلاح شده است.
قربانی با بیان این که استفاده از روش‌های مالی برای کشاورزی قراردادی را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: شرکت‌های پشتیبان، بانک‌ها و موسسات از این طرح حمایت خواهند کرد تا افرادی که اقدام به کشاورزی قراردادی می‌کنند، بخصوص بخش خصوصی که رکن اصلی در کشاورزی قراردادی است، قرارداد را به بانک‌ها و موسسات اعتباری ببرند و بر مبنای آن تسهیلات دریافت کنند که این تسهیلات برای خرید سم، کود و بذر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، کشت قراردادی مبتنی بر تولید است که مطابق توافق طرفین ( بین خریدار و کشاورز  و تعیین شرایط تولید و بازاریابی محصول ) انجام می شود، در این نوع سیستم تولید، خریدار که معمولا شرکت‌ ها و صنایع غذایی هستند موظف به تعیین بهترین الگوی کشت، تامین نهاده‌های تولید با قیمت مناسب، آموزش و ترویج کشاورزان و بازاریابی می شوند.
در این نوع کشت تمرکز کشاورزان روی برنامه ریزی تولید محصول باکیفیت با کمترین هزینه ها است در عین حال اینکه کشاورز دیگر دغدغه ای برای فروش محصول خود نخواهد داشت که همین امر موجب عزت و اقتدار کشاورزان می شود.
  •  
     
https://sarmayegozarionline.ir/vdcgtz97.ak93y4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین