تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۲
جالب است ۰
رسانه های آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کردند که واشنگتن تجهیزات نظامی بیشتری در شرق اروپا مستقر می کند.
آمریکا تجهیزات نظامی بیشتری به شرق اوکراین می فرستد
بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، این مقام ارشد دفاعی آمریکا که نامش بیان نشده است، روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفته است که این تجهیزات شامل استقرار ۶ فروند جنگنده اف-۳۵ در استونی، لیتوانی و رومانی است.
به گفته وی، امروز در هر کشور ۲ فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکا مستقر خواهند شد و همچنین چند فروند بالگرد آمریکایی نیز در حال انتقال به این کشورها هستند.
 جهان از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون چنین جنگی ندیده است
این مقام ارشد دفاعی آمریکا همچنین گفت که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون جهان چنین اقدامی از سوی یک کشور مستقل علیه یک کشور مستقل دیگر به این اندازه، مقیاس و وسعت ندیده است.
وی ادامه داد: اگر وقایع همانطور که انتظار آن را داشته ایم پیش برود، این جنگ این ظرفیت را دارد که بسیار خونین، پر هزینه و تاثیرگذار بر امنیت اروپا  باشد. این ۱۰۰ درصد یک جنگ انتخابی است که ولادیمیر پوتین بدون داشتن دلایل موجه تصمیم به انجام آن گرفته است.
حمله در چند مرحله انجام خواهد شد/ نیروهای روسیه در حال حرکت به سمت پایتخت اوکراین
این مقام ارشد دفاعی گفت: این حمله احتمالا در چند مرحله انجام خواهد شد، ما نمی دانیم چگونه و چه مدت به طول خواهد انجامید ، اما آنچه هم اکنون شاهد آن هستیم مراحل اولیه یک تهاجم در مقیاس بزرگ است.
این مقام آمریکایی با بیان اینکه نیروهای روسیه درحال حرکت به سمت  کی یف هستند، توضیح داد: این حمله شامل سه محور اصلی است. یک حمله از جنوب به شمال از کریمه به شهری به نام خرسون است. حمله دیگر از شمال مرکزی اوکراین به جنوب از بلاروس تا کی یف است  و حمله سوم از شمال غربی و شمال شرقی کی یف است که از بلاروس نشات می گیرد.
این مقام آمریکایی ادامه داد ارزیابی ما این است که آنها قصد دارند اساساً دولت کی یف را سرنگون کرده و روش حکومتی خود را جایگزین کنند که این هدف، حرکت های اولیه به سمت کی یف را توضیح می دهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.
پوتین بامداد پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.
رئیس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcew78v.jh8poi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین