تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۰
جالب است ۰
نمایندگان مجلس با انشار اوراق مالی اسلامی از سوی شرکت‌های دولتی تاسقف 100هزارمیلیاردتومان در سال 1401 موافقت کردند.
موافت مجلس با انتشار اوراق اسلامی تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال
در جلسه اخیر مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان با بند (الف) تبصره ۵ موافقت کردند.
در بند (الف) تبصره ۵ آمده است: در سال ۱۴۰۱ اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات و موازین شرعی شرکت‌های دولتی تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند.
همچنین در بند (ب) نیز آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود برای تأمین مالی مصارف این قانون تا سقف ۸۶۰ هزار میلیارد ریال، انواع اوراق مالی اسلامی(ریالی- ارزی) از جمله اسناد خزانه اسلامی که منطبق بر قوانین و مقررات و در چهارچوب عقود اسلامی باشد، را منتشر و منابع حاصل از انتشار نقدی اوراق را به ردیف شماره ۳۱۰۱۰۸ جدول شماره(۵) این قانون واریز و اسناد خزانه اسلامی موضوع ردیف درآمدی۳۱۰۱۰۳ جدول شماره (۵) این قانون را با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا پایان سال ۱۴۰۴ منتشر و به طلبکاران دستگاههای اجرائی بابت تادیه مطالبات واگذار کند.
در ادامه این بند تاکید شده است: بازپرداخت اصل، سود و هزینه‌های مربوط به انتشار اوراق در جداول شماره(۸) و (۹) این قانون پیش‌بینی‌ و قابل پرداخت است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdccixq4.2bqem8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین