تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
تشدید بحران اوکراین و به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه دونستک و لوهانسک توسط پوتین شاخص سهام بازارهای جهانی و قیمت نفت را افزایش داد.
پس از دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای ورود نیروها به مناطق جدا شده شرق اوکراین شاخص سهام در بازارهای جهانی با کاهش محسوسی روبرو شد.
گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه یا همان ام‌اس‌سی‌آی بدترین روز خود در این ماه را پشت سر گذاشت و با کاهش 1.66 درصدی نسبت به بازارهای هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین روبرو شد، سهام بازار نیکی ژاپن 1.7 درصد کاهش یافت.
بازارهای ایالات متحده و اروپا نیز همین روند قیمتی را داشتند به طوری که معاملات آتی این شاخ‌ها 1.4 کاهش یافت، معاملات آتی نزدک 1.9 درصد، معاملات آتی یورو استوک در سراسر منطقه 1.1 درصد کاهش یافت و معاملات آتی اف تی اس ای 0.6 درصد کاهش یافت. از طرف دیگر هر دو سهام آسیایی و معاملات آتی آمریکا و اروپا در اوایل هفته نیز کاهش بیشتری داشتند.
پوتین روز دوشنبه دو منطقه جداشده در شرق اوکراین را مستقل به رسمیت شناخت و به ارتش روسیه دستور داد تا آنچه را که مسکو عملیات حفظ صلح را در این منطقه می‌خواند، آغاز کند.
یکی از شاهدان رویترز بامداد روز سه‌شنبه تعداد زیادی از خودروهای نظامی از جمله تانک‌ها را در حومه دونتسک، پایتخت یکی از دو منطقه جداشده مشاهده کرد، از طرف دیگر پوتین با رهبران دو منطقه جداشده معاهده‌هایی امضا کرد که به روسیه حق ساخت پایگاه‌های نظامی را می‌داد.
واشنگتن و کشورهای اروپایی این اقدام را محکوم کردند و وعده تحریم‌های جدید دادند. وزیر امور خارجه اوکراین گفت که به او در مورد پاسخ «مصمم و متحد» اتحادیه اروپا اطمینان داده شده است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcen78v.jh8ppi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما