تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۷
جالب است ۰
وزارت اقتصاد از چهار سامانه کاربردی شامل سامانه مدیریت بدهی‌ها و اوراق بازار پول و سرمایه،سامانه سفته و برات الکترونیکی،سامانه رصد تسهیلات تبصره ۱۸ و سامانه خزانه‌داری و نظارت مالی بهره‌برداری کرد.
احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم معرفی و بهره‌برداری از این سامانه‌ها گفت: تعاملات خوبی بین وزارت اقتصاد، شبکه بانکی و دستگاه‌های مرتبط با حوزه مالی در استان‌های مختلف شکل گرفته است که این امر می‌تواند سرعت خدمات به مردم را افزایش دهد.
وی افزود: راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک کمک می‌کند تا جریان فعالیت‌های اقتصادی شفاف شود و امکان سوء استفاده و جعل به حداقل برسد.
وزیر اقتصاد گفت: هر چقدر عنصر بی‌اعتمادی در ابزارهای پرداخت در کشور نظیر چک، برات یا سفته کاهش یابد، فعالیت اقتصادی سرعت می‌گیرد و تسهیل می‌شود بویژه در بحث سفته و برات الکترونیک که این اطمینان را به فعالان اقتصادی می‌دهد تا دیگر امکان جعل از این اسناد وجود ندارد.
وی افزود: اگر مجوزهای کسب و کار هم الکترونیک شود و بتوانیم ظرف یکماه آینده خبر خوشی درباره آن بدهیم، قواعد روشنی پیش پای فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد و اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصادی شاهد می‌شویم.
خاندوزی گفت: دهه ۱۳۹۰ دهه کاهش سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران بود، اما در دهه ۱۴۰۰ تلاش می‌کنیم این روند را معکوس کنیم.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcjvheo.uqeiazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما