تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۴
جالب است ۰
گزارش از بازار سرمایه؛

تداوم روند نزولی بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۵۶۱ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۸۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۷۳ واحد رسید.
 امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۸۶۵ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به رقم ۳۱۴ هزار و ۵۰۶ واحد رسید.
شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۲۵۱۵ واحدی، عدد ۳۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۵۷۸ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.
همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۵۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۳۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۰۲۰ واحد کاهش به رقم ۹۷۳ هزار و ۱۸۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۵۵۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۴۳ هزار و ۷۶۲ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، خودرو، پارسان و شپدیس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، شتران و بوعلی تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۵ هزار و ۱۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کسرا(سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان‌ ) با ۱۰.۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولکار، ثاباد، وتوکا و دیران بود. همچنین نماد معاملاتی دپارس(پارس‌ دارو) با ۴.۹۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شسینا، غشصفا، کاوه و ختوقا قرار گرفتند.


https://sarmayegozarionline.ir/vdcevo8v.jh8nni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما