تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱
جالب است ۰
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: پرداخت وام بدون ضامن در مرحله اول شامل کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته خواهد بود و به مرور به سایر اقشار جامعه هم تسری پیدا خواهد کرد.
حجت الله مهدیان  با اشاره به جزئیات پرداخت وام بدون ضامن اظهار کرد: اتفاق خوبی که این روزها در شبکه بانکی با هدایت وزیر اقتصاد در حال انجام است، تسهیل شرایط پرداخت وام‌های خرد است. 
وی با بیان اینکه جامعه هدف تسهیلات خرد اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند، تصریح کرد: تصمیم اتخاذ شده جمعی و براساس اراده سیستم بانکی کشور است. در این خصوص با نظام بانکی مشورت شده و این تصمیم دستوری و تکلیفی نبوده است، بلکه در فضای دوستانه و مشارکتی سیستم بانکی کشور و وزارت اقتصاد به این جمع‌بندی رسیدند که پرداخت تسهیلات خرد با شرایط سهل‌تری انجام شود. 
مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها از گذشته تاکنون در حال انجام است و خللی در آن ایجاد نشده است اما روال گذشته اینگونه بود که از متقاضی وام حتی ۱۰ میلیون تومانی تضامین مختلفی گرفته می‌شد اما در طرح جدید متناسب با شرایط متقاضی، وام بدون ضامن پرداخت خواهد شد. 
مهدیان تصریح کرد: در گام اول این طرح، کارکنان دولت اعم از شاغلین، مستمری‌بگیران و بازنشستگان اعتبارسنجی می‌شوند و به جای تضامین مختلف، براساس گواهی کسر اقساط می‌توانند از تسهیلات بدون ارائه ضامن و سفته برخوردار شوند. این طرح فعلا به صورت پایلوت اجرا می‌شود و به مرور به سایر اقشار جامعه هم تسری پیدا خواهد کرد. 
هیچ اموال مازادی نداریم
مدیرعامل بانک توسعه تعاون همچنین درباره اموال و املاک مازاد در بانک تحت مدیریت خود گفت: خوشبختانه بانک توسعه تعاون هیچ ملک مازادی ندارد و این تاییدیه را از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هم دارد.  
وی ادامه داد: اگرچه املاک تملیکی داریم اما املاک مازاد نداریم و در حال حاضر تعداد املاک تملیکی بانک ۳۵۰ فقره به ارزش ۷۰ میلیارد تومان است. در پایان سال گذشته این تعداد حدود ۵۰۰ فقره و با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود که در ماه‌های گذشته توانستیم تعدادی را تعیین تکلیف و واگذار کنیم. 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcgzy97.ak9nn4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین