تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۸
جالب است ۰
بررسی بازار رمزارزها در هفته‌ای که گذشت نشان‌دهنده افزایش قیمت ارزهای دیجیتال است، به طوری که تمام ۱۰ رمز ارز صدرنشین این بازار با افزایش قیمت مواجه شدند. برخلاف هفته گذشته، امروز بیت‌کوین پس از ۲ هفته توانست از کانال ۴۱ هزار دلار نیز عبور کند.
نوسانات بازار رمزارزها همچنان ادامه دارد اما این‌بار بر خلاف ۲ هفته قبل که رمزارزها مدام در حال ریزش قیمت بودند، اکنون افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.
در هفته‌ای که گذشت تمام ارزهای صدرنشین بازار رمز ارزها با افزایش قیمت رو به رو شدند. افزایش قیمتی که تا حدودی توانست ضرر چند هزار دلاری برخی از رمزارزها در هفته‌های گذشته را جبران کند.
بر اساس رصد بازار رمز ارزها (coinmarketcap.com)، در ساعت ۱۴ امروز، نرخ بیت‌کوین با افزایش ۱۰.۴ درصدی نسبت به هفته گذشته و افزایش ۹.۳۰ درصدی نسبت به روز گذشته به قیمت ۴۱ هزار و ۴۷۹ دلار در بازار معامله شد. بیت‌کوین که چند ماه گذشته از نرخ ۶۰ هزار دلار عبور کرده بود، در هفته‌های اخیر با افت قیمت شدید رو به رو شده بود.
این رمزارز در هفته‌های گذشته نرخ ۳۴ هزار دلار را نیز به خود دید و کاهش حدود ۸ هزار دلاری قیمت را نیز تجربه کرد.
رشد ۱۸ درصدی اتریوم در یک هفته
علاوه بر بیت‌کوین، رمز ارز اتریوم با افزایش قیمت ۱۸.۶۰ درصدی در یک هفته و ۶.۵۹ درصدی نسبت به روز گذشته به قیمت ۳ هزار و ۱۸ دلار رسید. مدتی بود که این رمز ارز در کانال ۲ هزار دلار رفت و برگشت داشت و امروز پس از مدت‌ها توانست به کانال قیمتی سه هزار دلار ورود کند.
در این بازار، اکنون ۱۷ هزار و ۳۴۳ رمرارز در حال مبادله هستند که نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۷۰ رمزارز به آن افزوده شده است.
ارزش بازار رمز ارزها افزایش یافت
کاهش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر باعث شده دامیننس (تسلط بر بازار / Dominance) به ۴۱.۳ درصد برسد. سهم اتریوم در این بازار نیز امروز به ۱۸.۹ درصد رسید. هر دو رمزارز نسبت به هفته قبل خود با افزایش درصد تسلط بر بازار (Dominance) رمزارزها رو به رو شدند.
روند افزایشی قیمت ارزهای دیجیتال باعث شد ارزش این بازار اکنون به یک هزار و ۹۰۴ میلیارد دلار برسد این در حالی است که هفته گذشته، ارزش بازار حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار بود.
بر خلاف روند کاهشی میزان تسلط بر بازار، ارزش بازار رمزارزهای بیت‌کوین و اتریوم افزایش داشت. بر اساس آخرین آمار، ارزش بازار بیت‌کوین (Bitcoin) امروز به ۷۸۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون دلار و ارزش بازار اتریوم نیز به ۳۶۰ میلیارد و ۵۹۲ دلار رسیده است.
 در بازار امروز، تتر (Tether) یک دلار، یو اس دی کوین (USD Coin) یک دلار، بی. ان. بی (BNB) ۴۲۱ دلار و ۳۹ سنت، سولانا (Solana) ۱۱۵ دلار و ۱۳ سنت، کاردانو (Cardano) یک دلار و۱۶ سنت، ریپل (XRP) ۶۷ سنت، ترا (Terra) ۵۶ دلار و ۶۱ سنت و پولکادات (Polkadot) با قیمت ۲۱ دلار و ۶۴ سنت معامله شد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcip3av.t1aw52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما