تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱
جالب است ۰
وزیر اقتصاد در جمع اساتید و پژوهشگران اقتصاد اسلامی قم از آنان خواست برای اصلاح سیاست‌های اقتصادی کشور، دلسوزانه و راهگشا، با ارائه راهکارها و پیشنهادهای کاربردی ورود کنند.
پژوهشگران اقتصاد اسلامی راهکار ارائه کنند
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛  سید احسان خاندوزی در جمع اساتید و پژوهشگران اقتصاد اسلامی قم در تالار اندیشه دانشگاه قم، با بیان اینکه انتقادات و توصیف مشکلات و تنگناها به تنهایی چاره مشکلات کشور نیست، اظهار داشت: در راستای به حداقل رساندن مشکلات، نیازمند تلاش حداکثری و همکاری جامعه دانشگاهی و حوزوی در زمینه ارائه راهکارهای اصولی هستیم.
خاندوزی با اشاره به اینکه انتظار ما پیشنهادهای متنوع از سوی صاحب‌نظران است، افزود: عرضه پیشنهادات کاربردی و تولیدات علمی می‌تواند در سطوح مختلف کشور به کمک دولت بیاید.
وی با اشاره به اینکه خودش را درس آموز حوزه اقتصاد اسلامی می‌داند، اظهار داشت: سیاست‌گذاری اقتصادی دولت، ناشی از مشورت تیم اقتصادی دولت است و بسیاری از سیاست‌ها در گفتمان‌های این تیم مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.
خاندوزی با اشاره به اینکه مردم به حق، شکایت‌هایی از وضعیت موجود دارند، تصریح کرد: اصلاح ساختارهای نامناسب در برخی از سازمان‌ها یک حرکت زمان‌بر است که با صبر و شکیبایی به نتیجه خواهد رسید.
وی با بیان اینکه عملکرد اقتصادی دولت در چهارماهه نخست در ادامه قابل مشاهده خواهد بود، افزود: باید پیام لزوم صبر برای رسیدن به موفقیت را به جامعه اعلام کنیم.
خاندوزی تصریح کرد: در اقتصاد غیر از جبران نقدی یارانه‌ای، راهکار فوری برای حل مسائل خانوارها نداریم، ولی نقاط شروعی داریم که در چند ماه آینده می‌توانیم نتیجه آن‌ها را ببینیم.
وی گفت: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته در حالت انتظار قرار گرفته بود که بخش عمده تلاش ما در این مدت رفع این انتظار بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه توانسته‌ایم حرکت نقطه‌ای قیمت‌ها را به ثبات نزدیک کنیم، اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۱ یکی از گام‌های کمک کننده برای رفع فضای کسری بودجه و پیامدهای آن خواهد بود.
وی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دست ما را در حوزه تصمیم‌گیری بسته است، اظهار داشت: باید این موضوع در مجامع روایت شود تا افکاری مانند بی‌تفاوتی دولت نسبت به برخی از تصمیم‌ها را از ذهن‌ها پاک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عالم نیا نیز در این نشست با اشاره به اینکه قرض الحسنه یکی از سنت‌های نظام اسلامی است، اظهار کرد: نظام‌های اقتصادی گلوگاه‌هایی دارند که اگر بتوان آن‌ها را محقق کرد، موجب سلامت گذر کردن از مشکلات می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم یکی از ارکان اصلی و گلوگاه‌های اقتصادی هستند، عنوان کرد: قرض الحسنه می‌تواند نظام سرمایه‌داری را تحت سلطه خود قرار دهد و یکی از عنصرهای اصلی اقتصاد مقاومتی، مردمی بودن است.
این استاد و پژوهشگر حوزه اقتصاد با اشاره به اینکه قرض الحسنه در کوتاه مدت می‌تواند نیازهای عمده را برطرف کند، مطرح کرد: بالا بردن مبلغ قرض الحسنه در جامعه می‌تواند نظام اقتصاد اسلامی را متبلور کند.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcdzn0j.yt0kx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین