تاریخ انتشار :جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷
جالب است ۰
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۷۹ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
 به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛   در معاملات کم حجم امروز و در آستانه تعطیلات کریسمس قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود هرچند که افزایش اشتها برای ریسک پذیری موجب شد تا رشد قیمت محدود باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد افزایش به 1811 دلار و 79 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با 0.53 درصد افزایش به 1811 دلار و 70 سنت رسید.
مایکل لانگفورد، مدیر موسسه مشورتی ایرگاید گفت، معاملات کم حجم و خریدهای قبل کریسمس موجب شد تا قیمت طلا در بالای 1800 دلار باقی بماند.
با توجه به اینکه سرمایه گذاران به این باور رسیده اند که علائم سویه اومیکرون خفیف تر از پیش بینی های قبلی است و همچنین به دنبال انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا، ارزش سهام در بازارهای بورس، سوددهی اوراق قرضه و ارزش ارزهای پرریسک همگی در روز پنجشنبه شاهد افزایش بودند.
جیووانی استانوو تحلیلگر موسسه یو بی اس گفت: «در حال حاضر اصلی ترین عاملی که قیمت طلا را در بالای 1800 دلار نگه داشته افزایش انتظارات تورمی در آمریکاست.»
شاخص ارزش دلار نیز علیرغم اندکی بهبود در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار دارد و همین موضوع سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
قیمت طلا تحت تاثیر تضعیف دلار از ابتلای هفته جاری تاکنون شاهد حدود 0.6 درصد افزایش بوده که این موضوع در صورت تداوم دومین رشد هفتگی متوالی خواهد بود.
نیکولاس فراپل تحلیلگر موسسه ای بی سی بولیون گفت: «به رغم انتظارات در مورد انقباضی شدن سیاست پولی، ریسک های ژئوپلتیک سبب شده تا قیمت طلا همچنان افزایشی باقی بماند.»
https://sarmayegozarionline.ir/vdcf0cdc.w6dtmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین