تاریخ انتشار :جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵
جالب است ۰
قیمت جهانی نفت که در اثر نگرانی از شیوع اومیکرون به کمتر از ۷۰ دلار رسیده بود در روزهای اخیر روندی صعودی را طی کرده و در معاملات امروز هر بشکه نفت برنت به ۷۶ دلار و ۵۶ سنت رسیده است.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
 به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛ در حالی که نگرانی ها از تاثیر سویه اومیکرون بر اقتصاد جهانی تا حدودی کاهش یافته و آمارها نشان می دهد این سویه موجب بروز نشانه های خفیف تری از بیماری در مبتلایان می شود قیمت نفت در طی هفته جاری شاهد ترمیم بوده است.
به گفته هیرویوکی کیکوکاوا مدیر موسسه تحقیقاتی نیسان سکیوریتیز: «اما با توجه به افزایش شمار مبتلایان سرمایه گذاران همچنان محتاط هستند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 76 دلار و 56 سنت رسید. در جلسه قبل نفت برنت شاهد رشد 2.1 درصدی بود. با این حال نفت برنت همچنان در مسیر ثبت رشد هفتگی حدودا 4 درصدی قرار دارد. بازارهای آمریکا امروز به مناسبت کریسمس تعطیل اند.
روز پنجشنبه سویه اومیکرون گسترش بیشتری در کشورهای جهان داشت و مقام های بهداشتی هشدار دادند رغم اعلام دو شرکت داروسازی مبنی بر موثر بودن واکسن های تولیدی شان در برابر سویه جدید و همچنین ریسک پایین تر بستری شدن در مبتلایان، مقابله با این سویه همچنان ادامه دارد.
شرکت های هواپیمایی یونایتد ایرلاینز و دلتا ایرلاینز روز پنجشنبه اعلام کردند ده ها پرواز شب کریسمس را به دلیل مبتلا شدن خدمه پروازی و سایر کارکنانشان به سویه اومیکرون لغو کرده اند.
کیکوکاوا افزود: «با این وجود و با توجه به افزایش قیمت گاز در اروپا و آسیا، نفت احتمالا همچنان روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد، زیرا برخی صنایع احتمالا از مصرف گاز به سمت مصرف نفت روی خواهند آورد.»
قیمت ال ان جی در بازار آسیا این هفته و به رغم تقاضای پایین شاهد جهش بود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcezv8v.jh8nxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین