تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 1377 واحد روبه‌رو شد.
رشد 1377 واحدی شاخص بورس تهران
 به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته تلاش داشت که جبران ریزش‌های روز قبل را انجام دهد اما از میانه بازار رو به ریزش گذاشت بگونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش کم‌رمق 1421 واحد به رقم یک میلیون و 293 هزار و 215 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز 950 واحد عقب نشست و به رقم 334 هزار و 505 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 169 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 321 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 522 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی فقط 0.11 درصد رشد کرد، این دو شاخص با معیار هموزن 0.28 درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 0.8 درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 0.13 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.8 درصد تقویت شد.
امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، ملی مس، پتروشیمی فناوران، چادرملو و پتروشیمی نوری بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ایران‌خودرو و مبین انرژی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل بورس با 20 واحد کاهش به رقم 18 هزار و 570 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 21 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه به 328 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 157 هزار فقره معامله و به ارزش 1985 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، پتروشیمی قائد بصیر و مادیران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فولاد ارفع و سنگ‌آهن گهرزمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
به گزارش فارس، دولت قصد دارد در سال آینده بر اساس آنچه در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده 88 هزار میلیارد تومان اوراق از طریق بازار سرمایه بفروشد همچنین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها برای شفافیت بیشتر و حذف رانت بیش از 100درصد افزایش می‌یابد که این یکی از دلایل ریزش بازار در هفته جاری به شمار می‌رود.
در حال حاضر 70 درصد جمعیت ایران در بورس کد معاملاتی دارند که البته تعداد کدهای فعال بین 2.7 تا 3 میلیون نفر هستند. سرمایه‌گذاری در بورس همراه با سود و زیان و حتما همراه ریسک است بنابراین باید قبل از معامله حتما، مطالعه، مشورت و بررسی کارشناسی انجام شود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcj8meo.uqeihzsffu.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما