تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳
جالب است ۰
تورم از کنترل خارج شده و زمان آن فرا رسیده است که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد.
راهکار فدرال رزرو در مقابله با تورم چیست؟
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛   در حال حاضر، تورم در صدر فهرست شکایات آمریکایی‌ها قرار دارد و قیمت تمام موارد ازجمله نیازهای ضروری مانند غذا، انرژی و مسکن تا کالاهای لوکس مانند خودرو و گردشگری همچنان در حال افزایش است.
در ماه نوامبر، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که معیار مهم تورم است نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶.۸ درصد رسید و اکنون، همه نگاه‌ها به حرکت بعدی فدرال رزرو است.
در حالی که دستیابی به اشتغال کامل و ثبات قیمت هر دو بخشی از وظایف دوگانه فدرال رزرو هستند اما شاید قیمت‌های بالاتر نگران‌کننده‌تر باشند. فدرال رزرو باید از هم اکنون برای کمک به جلوگیری از تاثیر تورم سریع‌تر بر توسعه اقتصادی ایالات‌متحده و کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده اقدام کند و نرخ‌ها را چند بار در سال آینده افزایش دهد.
اقدامات بعدی فدرال رزرو به ویژه برای آمریکایی‌های مسن و خانواده‌های کم‌درآمد برای مقاومت در برابر افزایش بیشتر هزینه‌ها مهم است. به‌طور هم‌زمان عوامل دیگر ازجمله افزایش هزینه‌های انرژی با تغییر اقتصاد جهانی به انرژی‌های تجدیدپذیر، تقاضا برای تراشه‌های رایانه‌ای و دستمزدهای بالاتر در میان کمبود نیروی کار با افزایش سن جمعیت که باعث تورم می‌شوند، احتمالا پایدارتر خواهند بود.
البته بازگشایی کامل بخش‌های خدماتی، دور دیگری از فشارهای افزایشی هزینه را ایجاد و قیمت‌های مصرف‌کننده را افزایش خواهد داد.
تورم بالاتر به‌طور کامل محصول جانبی سیاست‌های فدرال رزرو نیست. با این حال، فدرال رزرو مسئول نرخ‌های بهره پایین بوده که به افزایش دارایی‌های مالی و قیمت مسکن کمک کرده است و می‌تواند تقاضا برای کالاها و خدمات را افزایش دهد.
از سوی دیگر، بازار کار قوی به نظر می‌رسد و نرخ‌های بیکاری برای جمعیت‌های مختلف به سطوح قبل از همه‌گیری نزدیک‌تر شده است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcc4eq4.2bqpe8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین