تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
جالب است ۰
معاون اقتصادی رئیس جمهور عنوان کرد؛

اصلاح نظام بانکی در دستور کار دولت

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اصلاحات در بخش‌های مختلف دیگر از جمله انرژی، بانک‌ها را در برنامه داریم برخی را شروع کرده‌ایم و یا شروع خواهیم کرد.
اصلاح نظام بانکی در دستور کار دولت
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛   محسن رضایی امروز در مراسم روز ملی صادرات گفت: صادرات خط مقدم تولید ثروت ملت ایران است و بدون صادرات ملت ایران ثروتمند نخواهد شد.در کشورمان صادرات به طور مضاعف در اقتصاد ایران اثر دارد، اگر در تمام کشورها تجارت بخش مهمی از  اقتصاد باشد، در ایران ما تجارت و صادرات تأثیر مضاعفی در اقتصاد دارد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اظهار کرد: تولیدگران ما در ایران با استفاده از اقلیم، منابع انسانی و طبیعی می‌توانند تولیدات فاخری داشته باشند و از رقابت در سطح بین‌الملل برخوردار باشند.از سوی دیگر ایران چهار راه اقتصادی عالم است و از شرق به غرب و از شمال به جنوب به علت موقعیت ژئوپولیتیک حتی اگر در کشور تولید نداشته باشیم، به دلیل موقعیت لجستیکی کشور می‌توان میلیاردها ثروت برای کشور به وجود آورد.بنابراین صادرات بسیار مهم است زیرا هم در تولید ملی ما جهش ایجاد می‌کند و هم در تولید ثروت ما مؤثر است.
رضایی اظهار داشت: ما در این دولت تصمیم به اصلاحات و جراحی داریم، البته این اقدامات باید دقیق و با صبر باشد. خوشبختانه ما این اصلاحات را از نیرو تجارت آغاز کرده‌ایم و اولین گام اصلاحات تجاری در ایران با همان بخشنامه تجاری آغاز شد.
وی افزود: مسأله حمل و نقل، گمرکات و مسائل مربوط به بنادر و اینکه دستگاه‌های متعدد در ورود و خروج کالا باعث ناهماهنگی می‌شوند، برای ما مهم است و به آنها توجه خواهیم کرد و در گام‌های بعدی به مواردی مانند برندینگ توجه خواهیم داشت.
رضایی تصریح کرد:‌ ما کشوری هستیم که قبل از انقلاب ما را عقب نگه داشته‌اند و بعد از انقلاب نیز ما را با جنگ و تحریم می‌خواهند عقب نگه دارند، لذا ما راهی به جزء کارهای بزرگ نداریم و باید در زمان محدود کارهای بزرگ انجام دهیم، اما در مورد این کارها باید دقیق باشیم، زیرا کارهای شتاب‌زده ما را با مشکل مواجه می‌کند.
وی با اشاره به اصلاحات در موضوع تجارت گفت: اصلاحات در بخش‌های مختلف دیگر از جمله انرژی، بانک‌ها را در برنامه داریم برخی را شروع کرده‌ایم و یا شروع خواهیم کرد. باید سیستم پولی را تقویت کنیم و جلوی افسارگسیختگی نقدینگی را بگیریم و مجموعه اصلاحاتی را در کنار اصلاحات تجاری آغاز کنیم و برای آن نیازمند کارهای بزرگ هستیم.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ادامه داد: از فرصت‌ها باید به صورت جدی استفاده کنیم و لذا نیازمند هستیم تا سربازان اقتصادی مانند شما در این بستر ما را کمک کنند و ما هم این بستر را برای شما فراهم می‌کنیم تا افتخار کسب کنید و ما خادم شما خواهیم بود.
https://sarmayegozarionline.ir/vdchm-n6.23nmkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما