تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴
جالب است ۰
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۷۳ سنت معادل یک درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۱۵ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
 به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛ در حالی که کاهش نگرانی ها در مورد تاثیر سویه اومیکرون بر رشد اقتصادی و تقاضای نفت موجب تقویت احساس حاکم بر بازار شده است، قیمت نفت روز جمعه اندکی افزایش داشت و بالاترین رشد هفتگی از اواخر ماه اوت را تجربه کرد.
قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت این هفته شاهد رشد حدودا 8 درصدی بود که اولین رشد هفتگی طی 7 هفته گذشته به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 73 سنت معادل یک درصد افزایش به 75 دلار و 15 سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت نفت برنت 1.9 درصد افت کرده بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 73 سنت معادل یک درصد افزایش به 71 دلار و 67 سنت رسید در حالی که جلسه پیش از آن شاهد افت 2 درصدی بود.
فیل فلین تحلیلگر ارشد موسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «در حالی که انتظارات تقاضا پس از خبرهای اخیر در مورد سویه اومیکرون در حال شکل گیری مجدد است تجار نفتی احساس می کنند که قیمت ها مجددا رو به افزایش گذاشته است.»
آمارهای دولت آمریکا نشان داد قیمت های مصرف کننده در این کشور طی ماه نوامبر رشد بیشتری را شاهد بود و بیشترین رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از سال 1982 تاکنون شاهد بود.
اوایل این هفته و به دنبال انتشار مطالعاتی که نشان می داد 3 دوز واکسن فایزر می تواند در برابر سویه اومیکرون ایمنی ایجاد کند، قیمت نفت حدود نیمی از کاهش های تجربه شده از زمان شیوع سویه اومیکرون در 25 نوامبر را جبران کرد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcdk90j.yt0kz6a22y.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین