تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱
جالب است ۰
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۲۰ سنت افزایش به ۸۲ دلار و ۷۴ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،به دنبال مخالفت اوپک با افزایش تولید نفت به میزان فراتر از سازوکار توافق شده قبلی که سبب تشدید نگرانی ها از عرضه کم انرژی شده و همزمان با تقویت تقاضای جهانی قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 20 سنت افزایش به 82 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 2 دلار و 46 سنت رشد به 81 دلار و 27 سنت رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه که به گروه اوپک پلاس شهرت دارند روز پنجشنبه توافق کردند که به ترتیبات قبلی خود مبنی بر رشد 400 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت در هر ماه پایبند بمانند. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیشتر خواهان افزایش بیشتر تولید نفت به منظور کاهش قیمت ها شده بود.

باب یاوگر تحلیلگر موسسه میزوهو در این باره گفت، تصمیم اوپک مبنی بر تداوم ترتیبات قبلی و عدم واکنش قابل توجه دولت بایدن سبب شده تا رشد قیمت نفت ادامه یابد.

یاوگر افزود، تنها یک تلاش هماهنگ با همراهی چین و دیگر طرف ها می تواند مشکل کمبود نفت در بازار را برطرف سازد.

کاخ سفید گفته تمام ابزارهای در اختیار خود را برای تضمین تامین انرژی ارزان قیمت از جمله از آزاد سازی نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا را مدنظر قرار خواهد داد.

عامل دیگر رشد قیمت نفت انتشار آمارهایی بود که نشان داد میزان استخدام نیروی کار در آمریکا طی ماه اکتبر رشد بیش از انتظاری را شاهد بوده است.

بجورنار تونهاگن تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی در یادداشتی نوشت: «بازارها می دانند که آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک تنها می تواند تاثیری موقتی بر قیمت ها داشته باشد و یک راه حل درازمدت برای عدم توازن میان عرضه و تقاضا نیست.»

در این هفته نفت برنت حدود 2 درصد و نفت خام آمریکا 2.7 درصد کاهش را تجربه کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg7x97.ak9nt4prra.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما